Klacht: Ikea levert niet volgens de koopovereenkomst – levert wanprestatie

op 04 augustus 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na een verhuizing bij mijn lokale IKEA vestiging al het meubilair ingekocht, inclusief meubelmontage. Alles zou in de vestiging uitgezocht zijn – alle artikelen zouden compleet geleverd worden en uiteraard ook in goede conditie. Er werden 2x monteurs gestuurd, omdat de artikelen defect waren en/of er benodigde artikeken ontbraken en/of de verkeerde maat is geleverd, etc. Bij de klantenservice wordt doodleuk gezegd: ga maar naar de vestiging… Geen enkele oplossing wordt geboden om de klant tegemoet te komen. Ikea pleegt wanprestatie maar verwacht dat de klant dit voor hen oplost.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de overeenkomst wordt nagekomen en het verzuim wordt opgeheven. Op dit moment is Ikea in verzuim en het schijnt hen niet te deren. Eerst innen ze je geld, daarna leveren ze niet naar behoren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 05 augustus 2016 om 16:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Vanaf 1 augustus behandelen wij geen berichten meer die via dit forum binnenkomen. We raden je dan ook aan om contact op te nemen met de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: https://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html
Wij of onze collega’s helpen je dan graag verder.
Met vriendelijke groet,

Webcare Team
IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door delft2016