Klacht: IKEA Koopjeshoek matras met transport

op 30 april 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Gisteren 29-04 in de koopjeshoek van IKEA een chemisch gereinigd matras gekocht, zag er perfect uit, netjes in zwaar transport plastic verpakt. Afgerekend en verstuurd via de bezorgservice van IKEA.
Een matras van 450 euro inclusief de transportkosten.

Ik werd vandaag gebeld door de transporteur dat ik niet aanwezig was, men bleek bij nr. 32 voor de deur te staan i.p.v. nr. 132. 15 minuten later stond de wagen voor, twee heren stapten eruit en begonnen het matras, wat plat op de grond lag naar buiten te sjorren tot ik ze stopte en vroeg of ze hem rechtop wilde zetten omdat hij zo kapot ging.

Ze lachten een beetje en vertelde mij \”het is maar een koopjeshoek matras meneer\”! Het plastic was op verschillende plekken opengescheurd en het matras was op de open plekken besmeurd met het vuil van de laadvloer, ik attendeerde hun erop maar ze hadden er geen boodschap aan \”ik had toch geen garantie op een koopjes hoek product\” en wensten me veel success met mijn miskoop!

Mijn opmerking je kunt die matras toch rechtop vastzetten met een spanband lokte alleen meewarige opmerkingen uit.

Na deze ervaring belde ik IKEA klantenservice op, ook deze konden me alleen vertellen, jammer, is een koopjeshoek product, geen garantie!

Ik heb 450 euro betaald voor transport en de matras, geen kinnesinne, het minste wat ik kan verwachten is dat IKEA het product aflevert zoals gekocht! Dat was in een goed verpakte en gereinigde toestand!

Het feit dat de transportafdeling op de hoogte is dat de klantenservice deze zaken gewoon negeert, zorgt voor een nonchalante/zorgeloze en respectloze instelling bij de bezorgers.

Dit had helemaal niet hoeven te gebeuren, een transport deken erover of met een spanband vastzetten had dit kunnen voorkomen. Ik heb maar een foto kunnen sturen maar het plastic was op meerdere plekken gescheurd en het matras bevuild. Een zeer slechte service en behandeling van de transportafdeling van IKEA!!

Het product terugnemen of op zijn minst een excuus en een vergoeding voor transport/reinigingskosten.

Ook producten uit de koopjeshoek zijn waardevol voor de koper, daar mag niet nonchalant mee omgesprongen worden.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 11 juli 2016 om 18:48 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht Blackhawk

10 maanden geleden - Ik heb tot op heden nog niets mogen vernemen van IKEA Niet per mail en niet via de telefoon, sms, whatsapp. En niet van de klantenservice. Het is tegenwoordig simpel iemand te bereiken. Mvg, Frank Smit Klacht is wat mij betreft nog niet adequaat afgehandeld.

Reactie van de melder van de klacht Blackhawk

10 maanden geleden - http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html Nogmaals bij de link geweest, niets te zien m.b.t. een klacht. Alleen weer dezelfde verwijzingen en telefoonnummers voor 55cent, Deze heb ik al gebeld en daar werd de hele zaak als niet terzake doende en geen verhaal afgedaan. Neem een voorbeeld aan Redcoon of Conrad, klacht of reparatie en de afhandeling hiervan is inzichtelijk en eenvoudig. Het gegeven referentie nummer 9833442 is door mij niet te vinden. Mvg, Frank Smit

Heeft op 15 juli 2016 om 14:37 geantwoord

Ik kreeg geen enkele oplossing aangeboden, behalve meerdere botte opmerkingen van de klanten service.

\\\"WIJ KUNNEN NIETS DOEN HET IS POLICY!!\\\"

(De klanten af te zeiken en te kleineren!)

Ik ben zojuist gebeld door de klantenservice IKEA Amsterdam.
Deze houd vol dat ik \\\"voor een product gekocht in de koopjeshoek en bij IKEA betaald op transport gegeven\\\" geen enkel verhaal heb!

(Eigen schuld dikke bult ... had je ons maar niet moeten vertrouwen met het transport)

De vrouw was kort en bondig en vertelde mij, zoals eerder 2 maanden geleden, dat men niets voor me kon doen!

Fijne klantenservice bij die IKEA.
Duur matras in de koopjeshoek gekocht!
Zag er perfect en onbeschadigd uit en in dik plastic verpakt, chemisch gereinigd!
En ik laat het bezorgen voor een hoop geld en dan krijg het vervolgens als oud vuil thuis afgeleverd en dan wordt er zo mee omgegaan door de klantenservice!

Bah wat een rot club!
Ben altijd een vaste klant geweest bij IKEA maar mijn bestelling kan men niet eens terugvinden!
Er werd alleen gevraagd waarom ik zo laat reageerde NAV een telefoontje van Klacht.nl bij IKEA.
Ik vertelde dat ik, na de levering, zowat 2 dagen aan de telefoon heb gehangen met IKEA en nog niet eens een referentie nummer kreeg omdat het betrekking had op een koopjeshoek artikel.

Zwaar teleurgesteld in de klantenservice van IKEA!!!

Frank

Alle klachten die gemeld zijn door Blackhawk