Klacht: IK ZIT AL 6 WEKEN ZONDER MIJN TELEFOON!!!

op 14 juli 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Ik heb een Samsung Galaxy S6 edge gold die schade had. Deze is opgestuurd naar het bedrijf DynaFix. Natuurlijk zoals iedereen hebben zij mij ook een oor aangenaaid, dit door een hoge repartiekosten rekening te sturen terwijl het ABSOLUUT onder garantie valt. Maar goed, blijkbaar zijn er bepaalde voorwaarden in kleine letters die ik over het hoofd heb gezien.

Aangezien ik dat bedrag niet wilde betalen voor de reparatie, wilde ik mijn telefoon terug opgestuurd krijgen. Echter ging dit niet zo soepel, het bedrijf bracht mij vervolgens nog een rekening in kosten, dit noemde zij zogenaamd onderzoekskosten. Dit stond nergens vermeld op de website van DynaFix dat het ter sprake kon komen. Na meerdere malen bellen (wat 40 cent per minuut kost?!) en emaillen moest ik de onderzoekskosten toch betalen. Deze rekening heb ik uiteindelijk ook betaald. Zoals ik al gewend was reageerde het bedrijf dagen later pas. Ze beweerde dat ze de betaling niet ontvangen hadden en ik het moest controleren bij mijn bank. Dit heb ik gedaan en de bank had het gecontroleerd, de rekening is gewoon betaald en aangekomen. Ik heb hier het bewijs (afschrift van betaling) doorgestuurd naar DynaFix.

Het heeft 1 week geduurd voordat ik weer een reactie kreeg. Het volgende kreeg ik de mail, ze beweerde dat ik een melding had gemaakt van onjuiste toestel retour. Vervolgens heb ik meteen gereageerd dat ik mijn toestel al 4 weken kwijt was, ik heb mijn telefoon in de tussentijd nooit gezien of ontvangen, hoe kan ik een melding hebben gemaakt dat me toestel niet correct heb ontvangen? Vreemd dat ik ook geen reactie meer kreeg over de betaling

Nu 2 weken later, naar meerdere malen te mailen en social media berichten te sturen, heb ik geen enkel gehoor meer gekregen van het bedrijf. Ik heb ze dus gister een laatste mail gestuurd met de mededeling dat als ik spoedig niet word geïnformeerd ik aangifte ga doen van diefstal.

Ik wil het nog graag via deze weg proberen voordat ik naar de politie opstap.

Het heeft mij al zoveel problemen bezorgd, dat ik al 6 weken op de werkvloer onbereikbaar ben. Ik wil hier verder geen grote case van maken. Wil mijn toestel gewoon zo spoedig mogelijk terug, gerepareerd of niet.

Mocht het via deze weg niet lukken, ga ik toch aangifte doen van artikel 310 wetboek van strafrecht.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

Bericht van Dynafix

10 maanden geleden - Geachte klant, U heeft ons voorzien van het betaalbewijs echter is hierop ook de uitleg gegeven dat dit bedrag vanuit Buckaroo nooit bij ons binnen is gekomen daar er een involledige referentie gebruikt is. Op het moment dat u de kosten overmaakt naar Buckaroo zonder volledige referentie kunnen zij de betaling niet naar de juiste ontvanger overboeken waardoor wij deze dan ook niet ontvangen. Wij willen u dan ook nogmaals aanraden contact op te nemen met uw eigen bank of Buckaroo om dit recht te zetten, dit is iets wat Dynafix spijtig genoeg niet voor u kan doen. Wij willen u graag voorzien van uw toestel echter zal dan eerst de betaling gecorrigeerd moeten worden. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Ilias Najja

10 maanden geleden - Tamara, ik neem u nergens kwalijk van. Alleen jammer dat ik continue het zelfde antwoord krijg. Ik ben 2 maal naar de bank geweest, zij vermelden dat alles correct is gegaan. U begrijpt dat ik mijn bank vertrouw op hen woord. U weet dus als bedrijf zijnde dat er is betaald hoe het in jullie bedrijf verder afgehandeld moet worden met Buckaroo is niet mijn zorg. Net zoals jullie zeggen dat de belkosten niet jullie zorg zijn. U kunt toch ook begrijpen dat ik niet 2x een betaling moet voldoen voor retour? Voor het zelfde geld komt die ook weer niet aan en kan ik weer een 3x betalen. Ik heb genoeg bewijsmateriaal en documenten om een aangifte te doen, politie ziet dat de betaling is voldaan volgens de manier waarop het was vereist. Hoe jullie administratie verder werkt is niet de politie zijn zorg. Nogmaals ik wil u hier niet voor verwijten maar het is ontzettend onmenselijk hoe u bedrijf aan de slag gaat met sommige zaken en klanten.

Bericht van Dynafix

10 maanden geleden - Geachte klant, Dat de problemen bij het blijven steken van uw betaling niet uw zorg is ziet u helaas verkeerd. Wij hebben geen macht over een betaling die niet door ons gedaan is. Daar het referentienummer incompleet is ingevoerd heeft Dynafix geen enkele macht over het overgemaakte bedrag, alleen degene welke dit bedrag overgeboekt heeft kan hier iets aan veranderen. Hoe u met deze informatie omgaat is uiteraard uw eigen keuze, dit kan Dynafix niet voor u bepalen echter hebben wij de mogelijkheid niet de betaling voor u recht te zetten. Het overgemaakte geld is niet van Dynafix en simpel gezegd, daar Dynafix niet de eigenaar van het geld is kunnen wij hierin dan ook niets veranderen. Bovenstaande is dan ook direct de reden dat u steeds hetzelfde antwoord krijgt, dit is de enige manier waarop hierin iets gedaan kan worden. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht Ilias Najja

10 maanden geleden - Stuur mij nu een email hoe ik volgens jullie een juiste betaling moet voldoen, dit ga ik onmiddellijk doen. Mocht ik niet binnen een aantal dagen mijn toestel thuis ontvangen, schakel ik rechtsbijstand in, ga ik een aangifte doen en een gigantisch grote zaak hiervan maken.

Bericht van Dynafix

10 maanden geleden - Geachte klant, u mag het antwoord op de prijsopgave doorgeven via de PDF-file in de bijlage van de mails die u ontvangen heeft. Deze PDF mag u uitprinten, volledig invullen en daarna verzenden naar prijsopgave@dynafix.com. Wanneer wij het toestel dan verzenden zullen wij dit onder rembours doen, dit houdt in dat u bij de leverende koerier mag afrekenen voor het onhersteld retour ontvangen van uw toestel. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht Ilias Najja

10 maanden geleden - werkelijk waar s'werelds slechtste service/reparatie bedrijf op aarde.

Bericht van Dynafix

10 maanden geleden - Geachte klant, Wij zien dat er nog geen antwoord is gekomen op de prijsopgave. Zijn er nog zaken waarmee wij van dienst kunnen zijn? Is er inmiddels contact geweest met Buckaroo omtrent de betaling? Hopende van u te vernemen. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 04 augustus 2016 om 08:33 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door Ilias Najja