Klacht: Ik ben ook slachtoffer van de verachtelijke DynaSCAM!

op 10 september 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Telefoon via Proximuswinkel, onder garantie en mét getuigschrift van perfecte uiterlijke staat vanwege de verkoper, opgestuurd naar Dynafix/DynaSCAM… Met enkel softwareprobeem/ongemak en niet optimaal functionerende homeknop.
Resultaat nu enkele weken later: telefoon wordt gegijzeld bij DynaSCAM. Mijn wettelijke garantie wordt afgeknald wegens zogezegd gebarsten scherm. Ze voegen een foto toe van ‘een’ scherm met een barst, maar wiens scherm is dat? Het mijne was alleszins intact… Of hebben ze het eigenhandig stukgemaakt?
Ze vragen dus losgeld voorwaar! 43€ voor ongerepareerd retourneren, 245€ als ik bovenop ook het fenomeen ‘herstelde gsm’ zou willen… Blijkbaar is het vernielen van mijn perfect intacte scherm gratis inbegrepen… 🙁
Woorden schieten mij tekort om dergelijke gangsterpraktijken te veroordelen! Hoe kan deze maffiafirma eigenlijk in 2017 blijven bestaan? Zonder dat er van overheidswege wordt ingegrepen?

Gewenste Oplossing:

Zoveel geschreven, zoveel gebeld, zoveel geërgerd... Een volledig nieuwe iPhone 6S zou slechts een pleister op een houten been zijn... Tevreden oplossen? Na alle geïnvesteerde kostbare tijd? Misschien een gratis iPhone 8 met minstens 128 GB of performate iPad Air 2 full Option erbovenop ter compensatie van hun grenzeloze bedriegerij?

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Zou u ons wellicht kunnen voorzien van het iRMA-nummer of het IMEI-nummer van de betreffende reparatie danwel het toestel waar dit om gaat? Dan kijken wij graag mee naar uw case. Hopende van u te vernemen. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht Dimitri Parms

1 maand geleden - Geachte, Is dit opnieuw een pro forma reactie of een échte vraag mét interesse aub? Is dit een privé bericht of verschijnt dit openbaar op het internet? Zoja? Ik ben niet gek genoeg om mijn persoonlijke telefoongegevens open en bloot op het internet te publiceren natuurlijk... In privé-bericht uiteraard geen enkel probleem. Al kan u mijn dossier alleszins ook terugvinden onder Proximus Mediacenter Puurs en op mijn naam Dimitri Parms uit Mechelen (Belgie)! Ik ben benieuwd of er ook iets goed schuilt in het obscure bedrijf Dynafix...??? Afgrijselijke ervaring nochtans tot dusver... Heel benieuwd!

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Dit is uiteraard een oprechte vraag. Zonder gegevens van de reparatie kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen daar wij dan niet beschikken over de benodigde informatie. Met alleen een iRMA nummer heeft tevens niemand inzage in uw privé gegevens. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Dimitri Parms

1 maand geleden - Ok, ik neem het risico (tegen beter weten in) reparatienummer iRMASPPP14871530 Allez, ik ben benieuwd of er iemand zich iets van mijn dossier zal aantrekken?

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Bedankt voor uw reactie. Wanneer we de reparatiegegeven erbij pakken zien we dat het toestel is aangemeld met de volgende klachtomschrijving: Software | Toestel is traag / loopt vast | Loopt vast Probleem met home toets (60% van de pogingen lukt dit niet) Bijkomend probleem is dat bij invullen van mail het toestel de mail vanzelf verstuurt of van regel verandert zonder dat dit gevraagd wordt. In uw klachtomschrijving geeft u aan dat het toestel dingen op eigen houtje doet zonder dat u zelf een handeling heeft uitgevoerd. Dit is een typisch kenmerk voor een gebroken display. Hierbij raakt de zogeheten 'digitizer' beschadigd waardoor deze aanraking verkeerd kan registreren of aanraking registreerd terwijl deze er niet is. Daar de schade aan het toestel ook direct bij binnenkomst is geconstateerd en ook overeenkomt met deze klachtomschrijving concluderen wij hieruit dat deze schade wel degelijk al aanwezig was. De prijsopgave voor deze reparatie is dan ook terecht opgemaakt en zal ook gehandhaafd blijven. Uw verzoek voor een nieuwe iPhone 6s of een iPhone 8 zal niet gehonoreerd worden. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Dimitri Parms

1 maand geleden - Geachte, Mijn scherm werd in perfecte toestand binnengeleverd. Ik heb daarvan zelfs een attest gekregen van de winkelbediende die het toestel en aanverwanten samen met mij grondig heeft onderzocht. Hij kende zijn vak en de policy. En verifieerde alles minutieus! En verpakte mijn ongeschonden toestel prima. Voor mij is dat bindend. Vanaf het moment dat mijn toestel op die manier is binnengeleverd, houdt mijn verantwoordelijkheid daarvoor volledig op! En is ze hetzij de uw verantwoordelijkheid, hetzij die van uw vervoerder. Maar dat maakt voor mij geen verschil en moet u dan maar met de vervoerder uitvechten. Ik heb nooit een nieuw toestel van U geclaimd! Nergens!!! Maar als de website mij om een redelijke en passende compensatie, vraagt: dan lijkt mij dat een minimum voor de onfatsoenlijk lange periode dat U mijn te goeder trouw ingeleverd toestel GIJZELT. Maar als U mij mijn, voor verzending tenminste, nog steeds voldoende werkende toestel gewoon terugstuurt, is tenminste die megaergernis al van de baan... En kan U hopen dat ik mijn kruistocht ontmoedigd staak. Mijn minimaal respect kan U enkel terugverdienen als U me mijn toestel nu binnen de kortste keren in orde en hersteld terugstuurt... Hebt U enige beroepseer of een minimum aan respect voor een zich nu schandalig bedrogen voelende klant, dan zou mijn beslissing in uw plaats zeer snel genomen zijn... Up to you!

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Bedankt voor uw reactie. Wanneer u van mening bent dat het toestel zonder enige vorm van schade is verzonden zien wij hier graag een bewijs van tegemoet. Vanaf binnenkomst zat de beschadiging al op het toestel en deze komt tevens ook overeen met de opgegeven klacht. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 28 september 2017 om 14:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte klant,

Wij hebben na het eerdere bericht niets meer van u mogen vernemen. Wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Mochten er toch nog vragen of opmerkingen zijn, dan vernemen wij dit graag van u. Ook op een gesloten klacht is het mogelijk een reactie te plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Dynafix WeCare Team.

Heeft op 29 september 2017 om 03:26 geantwoord

Absoluut niet tevreden zelfs! Ronduit schandalige behandeling door Dynafix. Zoals eerder omschreven in deze posts. Dynafix is een onwaarschijnlijk hopeloos bedrijf, dat vroeg of laat wel de economische inspectie eens op bezoek zal krijgen na de massale klachtenregen...
Beste KLACHT.NL nu begrijp ik ook exact waar jullie geweldige statistieken vandaan komen... Als Dynafix gewoon een onbenullig, ontwijkend en compleet zinloos antwoord aan mij stuurt, markeren jullie dat blijkbaar als een opgeloste case. En steken zelfs pluimen op jullie hoed??? Selffulfilling prophecy dus...
Ik denk dus ter afsluiting van mijn korte passage op jullie site, dat mijn 'klacht' op jullie site even zinvol was als het opsturen van mijn gsm naar de Dynafixbedriegers...
Ik heb beter te doen dan mij in uw en hun roversnest op te houden! 1 pot nat... Jammer!

Alle klachten die gemeld zijn door Dimitri Parms