Klacht: Ik ben aangemeld bij een incasso bureau door fouten van afterpay

op 17 maart 2017 over Afterpay in de categorie Betalingsdiensten

Ik heb in de periode Juli 2016 van afterpay vernomen dat ik een achterstand had over een betaling van een product van Tele Shopping
Ik werd gesommeerd het geld over te maken met een bepaald bedrag die er bepaald werd door afterpay
Heb ik gedaan

Vervolgens kreeg ik het GELD terug gestort
Ik heb toen gebeld naar TOMMY TELE SHOPPING wat voor een gedoe dit was dat het geld terug gestort is in JULI 2016

Conny van TOMMY TELE SHOPPING zegt mij dat het klopt dat ik in JULLI 2016 haar gesproken heb hierover, maar INTERPAY moest bellen en vragen wat hun bezield

Ik heb toen gesproken met een mevr van afterpay
Het gesprek is toen opgenomen

En dat gesprek was als volg
Ik vraag waarom storten jullie geld terug
AFTERPAY zegt mevr OLDENSTAM u heeft niets meer aan ons te betalen u bent klaar
Tot 10 keer toe
Klopt het wat u zegt Mevr want jullie vallen mij lastig
Nee Mevr

Nu krijg ik een brief van het Incasso bureau dat ik voor sinds JULLI 2016 jullie nu €77,82 moet betalen

Hoe halen jullie dat in je hoofd
Ik ben gigantisch BOOSSS EN BELEDIGD

Heb vaker dingen bij TOMMY TELE SHOPPING rechtstreeks besteld nooit zoiets meegemaakt

Jullie van AFTERPAY moeten mij nooit meer benaderen voor wat dan ook

En hoop dat jullie dit zelf gaan oplossen
Wat jullie voor mij hebben veroorzaakt
Trouwens heb ik geen zin dat jullie mij van het kaasje naar de muur sturen
Jullie zeggen ik bij TOMMY TELESHOPPING moet zijn
TOMMY TELE SHOPPING zegt dat ik bij jullie moet zijn

Klopt niet LIEGGEN ook nog
Want jullie hebben mij benadert
En ook deze fout gemaakt en niet TOMMY TELE SHOPPING

Hopende dat jullie dit gauw voor mij op te gaan lossen

Mevr G.I. OLDENSTAM

Dat dit opgelost word door Afterpay die de fout heeft gemaakt

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Afterpay over deze klacht.

8 maanden geleden - Als jullie dit voorbij oplossen zijn jullie KANJERS XXXXXXX

8 maanden geleden - Geen

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Afterpay in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Afterpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Afterpay

Heeft op 20 maart 2017 om 12:11 geantwoord

Beste mevrouw Oldenstam,

Allereerst erg vervelend dat je een brief hebt ontvangen van het incassobureau. Uiteraard hebben wij dit meteen voor je nagekeken. De order hebben wij er bij gezocht en hieruit blijkt dat wij de order nooit hebben overgedragen aan een incassobureau.

De order is inderdaad weer gaan lopen doordat er destijds iets fout is gegaan bij de bank met de verwerking. Echter, heeft er 19-09-2016 een annulering plaatsgevonden en is het nog betaalde termijnbedrag teruggestort op uw bankrekeningnummer.

Daarmee was de order hier gesloten. Wij hebben de order dus nooit overgedragen aan een incassobureau. Dit kunnen wij met zekerheid zeggen. Waarom u dan ook een brief heeft ontvangen, is ons een raadsel gezien deze niet bij ons wegkomt.

Wij raden u aan om contact te zoeken met het incassobureau. Zij kunnen u uitleggen waar de order wegkomt.

Hopende u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Vriendelijke groet,
Dieuwke

Heeft op 21 maart 2017 om 13:25 geantwoord

Ik ben niet tevreden met de uitleg van AFTERPAY
Meer om het feit dat AFTERPAY mij heeft benaderd met dit product
De aflossingen moest inzien, oplossen, afsluiten met mij
Wil ik heel graag dat AFTERPAY zelf achter dit probleem gaat en het oplost
Ik ga na 10 maanden mijn van deze ellendige situatie mijn tijd niet verdoen
Hopende dat AFTERPAY met het uit het niets opgedoken incasso bureau samen met TOMMY TELE SHOPPING dit samen op te lossen
Omdat ik geen cent hieraan nog willen uitgeven
Ik hoop dan alsnog een positiever bericht van AFTERPAY te mogen ontvangen
Waardoor ik elders zoals bv nog het left te hebben om ooit wat via AFTERPAY in de toekomst te willen bestellen

Zeg ik van dit keer met vriendelijke groet
Mevr:G.I. OLDENSTAM

Reactie van de melder van de klacht OLLYYYYYY

7 maanden geleden - Beste Personeelsleden van AFTERPAY ik heb contact opgenomen met het INCASSO BUREAU Het INCASSO BUREAU zegt nog niets te hebben vernomen van een oplossing Kunnen jullie van AFTERPAY mij vandaag nog afmelden gezien de oplossing bvd Met vriendelijke groet mevr GI OLDENSTAM

Alle klachten die gemeld zijn door OLLYYYYYY