Klacht: I.v.m. seinstoring geen treinen maar ook geen bussen gereed zoals beloofd

op 18 december 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op 6 december vertrok ik vanuit Groningen naar Schiphol. Ik had vrij veel bagage aangezien ik vanuit Schiphol naar USA zou vertrekken. De IC trein stopte in Assen in plaats van direct naar Schiphol. Van Assen moest ik mijn bagage trap op trap af verslepen (lift was defect) naar een sprinter die tot Beilen zou rijden. In de sprinter werd omgeroepen dat er in verband met een seinstoring er bussen gereed zouden staan om de passagiers naar Hoogeveen te vervoeren. Eenmaal uit de trein stonden we daar met tig mensen maar geen bussen, ook geen NS medewerker of iemand anders die een en ander kon begeleiden! Na een half uur kwam er 1 bus aanrijden. Natuurlijk veel te weinig voor de hoeveelheid mensen die er stonden. Ondertussen kwamen er meer treinen aan en dus meer mensen die met de bus moesten. Met mijn hoeveelheid bagage lukte het mij pas bij de vierde bus om plaats te kunnen nemen. Mijn bagage moest nl. onderin de bus maar ja dan moet je ook zeker weten dat je zelf in de bus een plekje krijgt. En zodra er een bus arriveerde was het dringen en duwen. Bij Hoogeveen moest ik nogmaals trap af trap op met al mijn bagage (kon de lift niet vinden). Al met al heb ik van Groningen naar Schiphol geen twee uur maar bijna zes uur gereisd dus bijna vier uur vertraging!! Niemand van de NS gezien of dat er een versnapering werd aangeboden. Of iemand die je kan helpen met je bagage. Ik heb twee dagen last van mijn rug gehad omdat ik moest slepen met mijn bagage. Ik zie graag de kosten die ik gemaakt heb zoals onder andere mijn treinkaartje (Groningen-Schiphol) en drinken, eten (op station) etc. vergoed.

Ik zie graag de kosten die ik gemaakt heb zoals onder andere mijn treinkaartje (Groningen-Schiphol) en drinken, eten (verplicht om op station iets te kopen aangezien de reis niet twee uur maar bijna zes uur duurde).
Toekomst wellicht betere service van NS om bij grote storing een medewerker van NS ter plekke de situatie te begeleiden. Bij de bussen was het duwen en dringen.

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DVis123