Klacht: Opzegging abonnement

op 27 mei 2019 over Huurwoningbemiddeling.nl in de categorie Websites - Woningen

Ik heb mijn abonnement van dit bedrijf binnen 7 dagen opgezegd en mijn abonnementsgeld terug laten storten. Opzeggen kon alleen door in te loggen en alle gegevens te verwijderen.
Nu 3 maanden later, krijg ik een aanmaning van NDA. Alles is uit handen gegeven en ik dien het abonnementsgeld plus 40 incassokosten te betalen. Ik heb in de tussentijd geen herinnering van het bedrijf ontvangen. Nu beweren zij, dat ik mij had moeten beroepen op mijn herroepingsplicht.

Ik ben tevreden wanneer dit weg wordt gehaald bij het incassobureau, ik vind dit uitermate onterecht.
Verder ben ik bereid een gedeelte van het abonnement (voor de 3x dat ik ben ingelogd), te betalen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningbemiddeling.nl over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningbemiddeling.nl in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningbemiddeling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningbemiddeling.nl

Heeft op 28 mei 2019 om 08:19 geantwoord

Geachte mevrouw Hartman,

Zoals wij u reeds diverse malen hebben uitgelegd:

Verrekening naar ratio is alleen van toepassing als u binnen 14 dagen een beroep doet op het herroepingsrecht. U heeft zich niet beroepen op het herroepingsrecht, maar uw abonnement stopgezet.

Na uw betaling heeft u van ons een betalingsbevestiging ontvangen waarin ook duidelijk wordt uitgelegd hoe te handelen wanneer u zich wilt beroepen op het herroepingsrecht:

Iedere woningzoekende met een abonnement bij Huurwoningbemiddeling.nl kan een beroep doen op de wettelijke bedenktermijn van 14 werkdagen (herroepingsrecht). Indien woningzoekende in deze periode al daadwerkelijk gebruik heeft gemaakt van de betaalde dienstverlening van Huurwoningbemiddeling.nl (bedoeld als: gereageerd op woningaanbiedingen) dan is Huurwoningbemiddeling.nl gerechtigd om een redelijk bedrag voor de afgenomen dienstverlening in rekening te brengen. Bij gebruik van het herroepingsrecht worden kosten naar rato van gebruik verrekend. De wettelijke bedenktijd gaat in bij het aangaan van een betaald abonnement. Een beroep op het herroepingsrecht dient binnen de wettelijke termijn te worden gedaan om effect te sorteren. Woningzoekende doet een beroep op het herroepingsrecht bij voorkeur via het reactieformulier op de site waarin woningzoekende op ondubbelzinnige wijze aangeeft gebruik te willen maken van het herroepingsrecht.

Debiteurenadministratie Huurwoningbemiddeling.nl

Heeft op 28 mei 2019 om 10:36 geantwoord

Er is alleen ingelogd op de site, maar geen gebruik gemaakt van de diensten. Ondubbelzinnig? Ik heb mijn abonnement beëindigd op de wijze zoals aangegeven op de site. Wettelijk gezien klopt dit, binnen een termijn van 7 dagen.
Er is geen herinnering of aanmaning binnengekomen. Mijn voorstel is bij deze niet dubbelzinnig als ik u voorstel dat ik de periode wil betalen waarop ik heb ingelogd op de site. Verder heb ik gisteren gezien dat er op mijn naam vanuit Noord Brabant wordt ingelogd. Vindt u dat niet vreemd als ik al mijn gegevens heb verwijderd?

Alle klachten die gemeld zijn door AnitaE