Mijn Klacht:
“Reactiesnelheid binnen 3 werkdagen” klopt niet. Sinds mijn betaling op 29 april 2025 van het duurste maandelijks lidmaatschap van €14, heb ik vandaag op 3 mei 2025 geen enkele reactie gehad op mijn e-mail met achtergrondinformatie. Op 1 mei 2025 heb ik ook via hun website al mijn achtergrondinformatie verstuurd wat bevestigd werd met de woorden: Wij proberen binnen 48 uur te reageren. Het lidmaatschap leek mij een toevoegde waarde op mijn Rechtsbijstand bij OHRA. Net als op alle andere websites, hebben ze mooie teksten op hun website. Ik ben niet ongeduldig, maar ik heb nu al mijn twijfels over hun gratis juridisch advies en bijstand bij mijn klacht in mijn sociale huurwoning van wooncorporatie Wooninc in Eindhoven, alleen al omdat ze niet zo’n snelle reactiesnelheid hebben als ze beweren op hun website wat bepaalde verwachtingen wekt. Verwachtingen wekken en in daden omzetten zijn twee dingen.
Ik baseer mijn beoordeling op de teksten die bepaalde verwachtingen wekken: “Het lidmaatschap wordt aangegaan voor de duur van 12 maanden en is na 12 maanden maandelijks opzegbaar. Hét lidmaatschap voor huurdersbescherming. Je kunt ons 24/7 vragen stellen en je krijgt persoonlijk advies van onze juridische experts op het gebied van wonen. Met een gegarandeerde reactietijd vanaf 24 uur ben jij direct verzekerd van de juridische hulp op het juiste moment.” Hun telefonische bereikbaarheid van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur vind ik karig. Volgens de website ook voor sociale huurwoningen, maar de tot nu toe geplaatste reviews vermelden succesverhalen die ik vooral met particuliere huurwoningen associeer. Bij zaken met particuliere huurders lijken ze sneller en meer geld te kunnen verdienen. Verder lijkt het alsof ze zich primair richten op zaken die hun geld opleveren, bijvoorbeeld bij terugvordering van een waarborgsom, want daar is hun verdienmodel op gebaseerd wat duidelijk wordt omschreven op hun website. Gratis juridisch advies levert hun niet direct geld op. Naar aanleiding van elke klachtmelding kunnen ze immers snel inschatten welke klacht hun geld oplevert. Het commissiepercentage zie ik nergens vermeld op de website. Ze kunnen het heel druk hebben, maar misschien is er één persoon of zijn er twee personen van Huurteam Nederland werkzaam in elke gemeente waar ze gevestigd zijn.
Ze hebben meer dan 450 huurders geholpen in Nederland met ongeveer 18 miljoen inwoners wat ik momenteel een relatief laag aantal vind. Er zijn wisselende reviews over Huurteam Nederland. Goed dat ik beoordelingen kan doornemen én plaatsen op klacht.nl, Trustpilot en Google.
Gewenste Oplossing:
Zo snel mogelijk gratis juridisch advies geven zoals gevraagd in mijn e-mails van 26 april 2025.
