Klacht: hufterig gedrag

op 19 mei 2016 over Dunea in de categorie Waterleidingbedrijf

Zie mijn onderstaand weergegeven e-mailverkeer.

Dames en Heren,

Bij deze doe ik mijn beklag over de wijze waarop Dunea mij behandelt op mijn aanvraag voor waterleverantie op het adres Keizerstraat 3 te Den Haag. Vide mijn onderstaand bericht. Ik heb gemeld adres duidelijk niet als woon- en correspondentieadres. Ik heb als opgegeven mijn aan de voet van dit bericht vervatte adres.

Heden bezocht ik het leegstaande pand. En trof daarbij aan een aan mij foutief geadresseerde brieven d.d. 23 april 2016 (I) refererend aan een nimmer ontvangen factuur 503200450906 en een van 14 mei daarna (II) inzake hetzelfde.

Ik beschouw beide brieven met daarin gestelde termijnen als te laat. Het pand staat als is medegedeeld leeg. Dat betekent dat ik daar niet woon en evenmin kennisneem van correspondentie.

Ad I Er wordt (ongedaan gemaakt) niet toegelicht € 66,00 van mijn bankrekening afgeplukt. Ik begrijp dit niet. Ik gebruik geen water. Alleen een keer in de maand als ik op adres de WC doortrek. Ik heb daarop geen toelichting gekregen.
Ik wil graag een duidelijke toelichting hebben op uw betalingseis van € 66,00. Op welk gebruik is dit berekend? Wat zijn de grondslagen? Als uw betoog kraakhelder en uitstekend blijkt te zijn dan zal ik het bedrag betalen.

Ad II Maar uw aanmaningskosten van € 13,00 betaal ik nooit. Want ik ben niet tekortgeschoten. U schiet tekort.

U bent een monopolist in het leveringsgebied. Dat weet u. Ik kan nergens anders naartoe. Dat betekent dat u zeer zorgvuldig met uw cliënten moet omspringen. U miskent dat.
Graag ontvang ik van u een uitgebreide gemotiveerde reactie. Graag ontvang ik deze niet telefonisch maar schriftelijk. Per brief of door middel van e-mail want ik doe aan dossiervorming.

Met vriendelijke groeten en hoogachting,

Moree

Verzonden: zondag 10 april 2016 18:29
Aan: klantenservice@dunea.nl
Onderwerp: Klantnummer 17458367

Waarde lezer,

Ik heb mij in januari/februari aangemeld als gebruiker op het adres Keizerstraat 3 te 2584ba Den Haag.
Dit is gebeurd naar aanleiding van het vertrekken van mijn huurder aldaar eind januari, Sedertdien staat het pand leeg. En wordt er nauwelijks water verbruikt. Een voorschotbijdrage van € 66,00 die over een paar dagen van mijn rekening zou worden afgeschreven d.m.v. een incasso/periodieke overboeking heb ik geblokkeerd.

Ik verzoek u beleefd de voorschotbijdrage bij te stellen naar de norm die staat voor een leegstaand huis.

Met vriendelijke groeten,

Joost Moree

Als mijn klacht adequaat wordt behandeld en er een voorschotbijdraghe wordt vastgesteld op nagenoeg nihil

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dunea

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dunea nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door joostmoree