Klacht: Huawei betaald mijn retour niet terug

MauriceC op 12 mei 2023 over Huawei Technologies Netherlands B.V. in de categorie Electronica - GSM

Op 19 maart 2023 heb ik een tablet gekocht op het Nederlandse website van Huawei. Meteen na het ontvangst heb ik besloten toch een ander model te bestellen. Ik heb op 23 maart een retour aangevraagd en heb het tablet in het ongeopende verpakking met het door Huawei geregelde DHL zending teruggestuurd. Dit maar een paar dagen na het ontvangst gezien dat Huawei de retour eerst moest goedkeuren.
Het begon al fout te gaan bij het terugsturen, de koerier stond aan de deur voordat ik een etiket had ontvangen van Huawei. Meteen na het ontvangst van de etiket ben ik met de auto naar de DHL gereden en het pakket persoonlijk overhandigd.
De koerier heeft de terug levering aan Huawei bevestigd. Ik heb nogmaals contact opgenomen met de service desk om te vragen waarom op mijn profiel op de Huawei website onder de retour van de bestelling het ontvangst bevestiging werd getoond. Het werd mij verzekerd dat de retour was in orde en dat zij ook de bevestiging van de koerier hadden ontvangen en dat ik binnen een paar dagen de terugbetaling zou ontvangen.
Vanaf 23 maart zijn er ongeveer 60 e-mails heen en weer gegaan, maar ik word elke keer gevraagd om additionele informaties te leveren, wat ik meteen doe, al zijn altijd de zelfde informaties die gevraagd worden, maar de terugbetaling wordt niet goed gekeurd.
De zeer onprofessionele helpdesk blijft maar wijzen naar een zogenaamde ‘’hogere afdeling’’, maar er wordt niet een bevestiging gegeven van de status en waarom de terugbetaling niet wordt goedgekeurd en ik word elke keer geïnformeerd dat als zij wat horen ik op de hoogte gesteld zou worden.
Als een nieuwe representatieve van de helpdesk de zaak overneemt worden 1000 excuses aangeboden dat dit niet de normaal gang van zaken is en dat zij het meteen zouden bespreken met de HOGERE afdeling. Maar als nog wordt weer teruggekoppeld dat de retour in behandeling is en dat ik een terugkoppeling zal ontvangen.
Ik heb inmiddels telefonisch contact genomen met het hoofdkantoor. Heb uitgebreid gesproken met een office medewerker, die ook bevestigde dat dit manier van handelen niet de correcte is, het werd beloofd dat ik een terugkoppeling zou ontvangen, weer alle gegevens achter gelaten. Dit was inmiddels 3 weken geleden maar tot vandaag nog steeds niets gehoord.
Vanochtend nogmaals voor een terugkoppeling gevraagd en dit is weer de tekst dat ik van de afdeling ontvang:
”Beste Klant, Bedankt voor uw bericht. Ik heb helaas nog geen terugkoppeling ontvangen zodra ik deze heb ontvangen zal ik u direct op de hoogte houden. Met vriendelijke groeten, D…. ( ik laat de naam achterwegen)
Huawei Customer Service Team”
Ik heb ook contact opgenomen via LinkedIn met de manager van de customer service afdeling, kort uitgelegd dat ik een zeer slechte ervaring heb met de customer service, maar hierop ook niet een reactie ontvangen. Ik koop al 30 jaar online, maar heb nooit zo een slechte ervaring gehad als met Huawei.

Graag ontvang ik mijn betaalde bedrag retour en een excuus/compensatie voor de ongelofelijk tijd verlies in deze zaak.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huawei Technologies Netherlands B.V. over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door MauriceC