Klacht: HTC zegt garantie vervallen, terwijl stuk door slechte kwaliteit

rikbrouwer op 22 januari 2012 over HTC in de categorie Electronica - GSM

Mijn HTC Desire heeft na anderhalf jaar (redelijk) trouwe dienst, sinds een paar weken een kapotte USB poort. De telefoon maakt geen verbinding meer met de PC, maar erger, hij laad niet meer op. In de USB poort is het palletje met de connectorpuntjes deels afgebroken, bij normaal gebruik. De wettelijke 2 jaar die het zou moeten volhouden, is dus niet bereikt. HTC wil echter niet onder garantie repareren, omdat mijn telefoon is geroot en omdat mijn telefoon vlak na aanschaf open is geweest om het het touchglas (de digitizer) te vervangen (was gebroken). Beide zaken hebben echter helemaal niets te maken met het afgebroken palletje in de USB poort, wat juist het resultaat is van slechte kwaliteit van HTC. Daarnaast heeft mijn toestel dus bijna anderhalf jaar perfect gewerkt nadat hij open is geweest.

De reden dat de digitizer niet door HTC is gerepareerd, is vanwege de exorbitante prijs die ze daarvoor rekenen: €165 ex verzendkosten. Het was een klusje van niks, schroefjes losdraaien, connector los, digitizer plaatsen, connector vast, schroefjes dicht. Zelfs voor mij was dit maar een half uur werk. Daarnaast kostte het maar 40 euro aan onderdelen. Hiermee verplicht HTC mij min of meer om het niet door HTC te laten repareren, want die kosten zijn volledig buiten proportie.

HTC zegt nu, zonder überhaupt te kijken of het euvel ook maar in de verste verte veroorzaakt zou kunnen zijn door het rooten of het vervangen van de digitizer, dat de garantie is vervallen en dat de USB poort niet gerepareerd kan worden onder de garantie.

Betalen voor de reparatie wordt ook onmogelijk gemaakt, doordat HTC zogenaamd ALLES weer in oorspronkelijke staat moet brengen, terwijl ik daar helemaal niet om vraag. Ik wil ALLEEN de USB poort gerepareerd hebben. HTC zegt dat deze reparatiekosten hierdoor hoger zijn dan de vervangingswaarde van de telefoon (a 280 euro).. yeah.. right!

Ik ben alleen tevreden als HTC zijn verantwoordelijkheid neemt voor hun slechte kwaliteit USB poort en deze USB poort voor mij repareert, als onderdeel van de wettelijke 2 jaar garantie.

Tevens ben ik slechts licht ontevreden als HTC de USB wil repareren tegen een normaal tarief (50 euro), zonder zogenaamd ook het moederbord en scherm en alles te moeten vervangen omdat het niet meer origineel is. Deze oplossing ben ik niet tevreden mee, maar het lijkt me eerlijker dan de huidige situatie.

Compleet ontevreden ben ik met de huidige situatie. HTC ontrekt zich aan alle verantwoordelijkheid voor het stukgaan van de USB poort. Ze blijven zich verschuilen achter de vervallen garantie, wat gezien het exorbitante bedrag niet geheel mijn schuld is, maar een direct gevolg van hun buiten proportionele \'officiële\' reparatiekosten.

Alle klachten die gemeld zijn door