Klacht: Houding personeel Aldi niet klantvriendelijk

op 02 juli 2012 over Aldi in de categorie Supermarkten

Vanmorgen boodschappen gedaan bij Aldi in Putten. Was op de fiets en van plan maar een paar boodschappen te halen. Had een fietstas bij me. Nam geen winkelwagentje omdat ik geen zin had om muntje uit mn portemonnee te pakken. Niet nodig, dacht ik. Ook het terugzetten na afloop, hoefde dan niet. Ik liep door de winkel en pakte mijn in totaal 9 boodschappen. Bij de kassa was het even wachten. De cassiere riep: Ik kom eraan! En, dat gebeurde ook snel. Maar, bij het afrekenen zei ze me “Volgende keer wel een winkelwagentje nemen.” Ik snapte niet waarom. “Nou, dat gaat sneller bij de kassa, zei ze.” Het personeel snapt totaal niet wat klantvriendelijkheid is. Ze zijn kortzichtig, afgestompd en doen volledig routinematig hun werk. Zou – denk ik – zinvol zijn om eens op training te gaan en te leren denken vanuit de klant. Op den duur gaat dit gedrag de klanten tegen staan. Dat is zeker! Stelletje horken. Echt de winkel voor en door het klootjesvolk.

Het management van Aldi dient zich ervan bewust te zijn dat dit gedrag van het personeel dat in contact komt met de klant veel schade kan aanrichten. Op termijn gaat dit tegen je bedrijf werken. Investeren in het personeel, is mijn advies. Instrueer ze, leid ze op, zodat ze professioneel worden. Anders gaat het de organisatie klanten kosten. Jullie concept is succesvol qua winkelformule, maar er schort nog een hoop aan op het personele vlak.

Alle klachten die gemeld zijn door Ameland