Klacht: Houding Arke inzake overlijdensgeval was ‘in beton gestort’

op 14 januari 2014 over Arke in de categorie Online Reisbureaus

Enkele maanden geleden heeft mijn partner een reis voor ons beiden geboekt naar curacao (vertrekdatum 5/1/2014- res no BH2313)
We zouden verblijven in het papagayo beach resort
Normaal boeken wij altijd via mijn american express card, waar een doorlopende reis en annulerings verzekering op zit, echter deze maal boekten wij via de card van mijn partner, u voelt hem al aankomen.
Inderdaad hebben wij verzuimd een annuleringsverzekering af te sluiten, niet slim
Een 3 weken voor ons vertrek werd mijn moeder met een dubbele longontsteking in het ziekenhuis opgenomen en haar situatie verslechterde waardoor zij na een week werd opgenomen in een palliatieve zorg instelling
Na de kerst verslechterde haar situatie dusdanig dat afreizen naar curacao niet
verstandig zou zijn, overlijden was aanstaande
Op 2 januari contact gezocht met Arke om geval te bespreken

Let wel; wij beseften terdege dat het niet afsluiten van een annulerings verzekering tot gevolg had dat een refund, of althans een 75 procent, NIET tot de mogelijkheden behoorde

Hier is ook niet om gevraagd; wel zijn wij zelf met 2 oplossingen gekomen en wilden dit bespreekbaar maken
-voorstel 1 was dat wij met bijbetaling van 750/800 euro!? de reis konden verplaatsen, zeg een maand later
-voorstel 2 was dat wij 2 vervangers gingen zoeken (Arke had dan 2 namen moeten veranderen), immers reis en accomodatie waren al betaald

De vele en uitgebreide telefonades met het call center als ook het kantoor van TUI in Enschede leverde een hoop frustratie op en nul op request
Zelfs toen wij met 2 vervangers zijn gekomen op vrijdag 3 januari was het voor Arke onmogelijk om 2 namen in een computer aan te passen
Ik vlieg 3/4 maal per jaar zakelijk de wereld over en heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt, welke maatschappij ik ook gebruik overal is iedereen meegaand, behulpzaam etc.. overigens ook vaak tegen extra betaling
Had Arke gezegd joh mijnheer Snoep dat omboeken kost 250 eur, had ik begrepen
Onze irritatie zit in de ‘beton houding’ van Arke, niks kon en niks mogelijk niks bespreekbaar
Maar waarom? Kunnen ze wellicht de reis op korte termijn nog een keer ‘verpatsen’?
En zo 2 keer centjes vangen? (is mijn aanname hoor, kan ik niet hardmaken)
Overigens is mijn moeder in de nacht van 3-4 januari op 74 jarige leeftijd overleden en inmiddels gecremeerd

Wellicht dat er in de organisatie van Arke mensen zijn die nog enige moraliteit en gevoel hebben en ons een mooie aanbieding in hetzelfde resort kunnen maken

Alle klachten die gemeld zijn door GlennS