Klacht: Houden zich niet aan Coronaregels mbt mondkapjes en afstand houden

JJ Schijf op 02 december 2021 over Vomar in de categorie Supermarkten

Vandaag donderdag 2 december bezocht ik het Vomar-filiaal in Heemskerk Broekpolder.
In de winkel waren veel klanten zonder mondkapje of mondkapje onder de kin. Toen ik het personeel er naar vroeg gaven ze aan er niet op te handhaven omdat klanten dat vervelend vinden, we zijn geen handhavers.

Er waren bij afrekenen drie kassa’s naast elkaar open. Klanten staan bij die kassa’s ongeveer een halve meter van elkaar. Er zijn daar meer kassa’s. Het is dus goed mogelijk om steeds een kassa er tussen te houden. Bij de vorige maatregelen hadden ze tussen de kassa’s een scherm opgehangen. Toen ik een vorige keer de teamleider daarover vroeg gaf ze aan dat ze het zou bespreken

Samengevat: Dit filiaal van Vomar houdt zich niet aan de coronaregels en brengt daarmee de gezondheid van personeel en klanten in gevaar.

Handhaving van de coronaregels: Klanten aanspreken op mondkapjesplicht en anders de toegang weigeren.

Zelf maatregelen nemen aan de kassa's m.b.t. de 1,5 meter verplichting: Schermen tussen de kassa's of tussen kassa's een ongebruikt laten

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vomar

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vomar nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JJ Schijf