Klacht: Horlogebandje Seiko niet onder garantie vlg Siebel

op 28 augustus 2017 over Siebel juweliers in de categorie Juweliers

Verleden jaar heb ik een, voor mij duur, Seiko horloge gekocht met een metalen band. Het was me al opgevallen dat op mijn werk,op mijn bureau steeds zwarte vlekken ontstaan. Verleden week zag ik dat de band van mijn horloge zware slijtplekken heeft waar het bandje het bureau ‘raakt’.
Heb in de Siebelvestiging in Amersfoort een beroep gedaan op garantie, maar men gaf aan dat Seiko geen garantie op de horlogebandjes geeft. Ik vertelde dat ik het horloge bij Siebel gekocht had en niet bij Seiko, en dat zij verantwoordelijk zijn voor de garantie. Maar men bleef erbij, Seiko geeft geen garantie, dus het valt niet onder de garantie.
Ook nadat ik opmerkte dat de garantie voor het gehele product geldt en niet allen op het uurwerk, zoals de dame van Siebel beweerde, bleef men weigeren om de garantie na te komen.

Ik ben tevreden als Siebel zijn garantieplicht nakomt en mijn horlogebandje kostenloos vervangt voor een gelijksoortig, passend en deugdelijk bandje.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Siebel juweliers over deze klacht.

Bericht van Siebel juweliers

3 weken geleden - Geachte heer/mevrouw, bedankt voor uw bericht. Erg vervelend te moeten lezen dat uw horloge gebreken vertoond aan de band. Om u verder te kunnen helpen kunnen wij u alleen adviseren het horloge ter reparatie in te leveren zodat het ter beoordeling opgestuurd kan worden naar de leverancier. Echter in het garantie boekje staat beschreven dat Seiko alleen garantie geeft op het uurwerk van een horloge, alles buiten het uurwerk valt niet onder de garantie. onze collegae hebben u hiervan op de hoogte gesteld. Voor verder contact verwijzen wij u graag door een email te sturen naar klantenservice@siebeljuweliers.nl

Reactie van de melder van de klacht Fons Maathuis

3 weken geleden - Het horloge is gekocht bij Siebel. Siebel dient dan ook de garantie te geven. Met een leverancier heb ik feitelijk niets te maken. Ik wil dat Siebel z'n verantwoordelijkheid neemt en mij garandeert dat dit probleem, kostenloos, opgelost wordt. Volgens mij heb ik daar krachtens het BW recht op. Vwb het uitsluiten van horlogebandjes kan ik zeggen dat het bandje kennelijk ondeugdelijk is en het hele product dan dus niet voldoet.

Alle klachten die gemeld zijn door Fons Maathuis