Klacht: Horloge

op 19 juli 2016 over Siebel juweliers in de categorie Juweliers

iets meer dan jaar geleden Skagen horloge gekocht bij vestiging in Goes. Na korte tijd barst in glas. Geen bijzondere dingen gedaan, noch gestoten. Verkoopster nam horloge in, zou geen garantie zijn, ging proberen. Omdat ik lange tijd niets hoorde winkel bezocht. Een mannelijke verkoper gaf aan dat horloge nog niet gereed was en leek trots te kunnen meedelen dat dit zeker geen garantiegeval kan zijn. Daarna telefoontje en flinke rekening. Daarna condens onder het glas en, inmiddels is horloge 1 jaar, batterij al leeg. Ok, wel erg snel maar logischerwijze geen garantie voor batterij. Gezegd tegen verkkoper dat, na vervangen glas, condensvorming optreedt. Kunnen we nakijken maar kost best veel. Dan maar gekozen alleen batterij te laten vervangen. Bleek erg dure vervanging en tijdrovend. Kort daarna barstte het glas opnieuw. Ook spontaan want ben erg voorzichtig. Bij klussen etc. draag ik namelijk altijd mijn oude Kijkshop-Casio. Lijkt of, zoals eerste keer, spanning op de kast/glas zit zodat het spontaan barst. Dan, omdat ik in de winkel steeds vrij arrogant wordt ontvangen en men ook nooit met redelijke voorstellen komt, mail gestuurd naar Siebel. Geen ontvangstbevestiging, noch antwoord. Reminder maand later (eind juni). Nog steeds niets gehoord.

Bij een dermate nieuw horloge moet men minimaal bereid zijn, zonder kosten, te onderzoeken wat de oorzaak is van de spontane glasbreuk en condensvorming. Als blijkt dat gebreken niet aan de klant te wijten zijn past ook een kostenloze reparatie.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Siebel juweliers over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door francois b