Klacht: horizon box xl + extra box Werkt al 5 maanden niet naar behoren en nu helemaal niet probleem ligt bij ons!!!!

op 24 augustus 2017 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Wij wilden graag tv in de slaapkamer en daarom 6 maanden geleden contact met ziggo gezocht voor de mogelijkheden.
Omdat wij nog de oude media box hadden welke perfect werkte zijn wij op advies van een ziggo medewerker, overgestapt van de oude mediabox naar de duurdere Horizon box. Nu 6 maanden later werkt het nog niet, en ziggo komt steeds met nieuwe smoezen.
Als wij gewoon in de huiskamer programma\’s vooruit wilden opnemen, kon dat niet omdat wij niet konden zien wat er sávonds of de volgende dag op tv kwam. dus een programma vast leggen of opnemen lukte gewoonweg niet alleen op het moment dat het programma bezig was.
De extra box in de slaapkamer moest elke dag wel 3 of 4 keer uitgeschakeld worden om opnieuw op te starten want hij liep gewoon vast omdat hij geen verbinding kom krijgen.
Meer keren gebeld naar ziggo om te vragen wat er mis was, werd ons verteld dat we de box even een dag uit moest zetten zodat hij zich goed konden resetten. ( heeft niets geholpen)
Nu 6 maanden later zegt ziggo dat wij nooit eerder hebben gebeld met een klacht hierover. …………..
En nu ligt het probleem opeens bij ons……….
De speciale meneer van het ziggo klachten oplossingsafdeling,,,,,, komt met een nieuwe verklaring voor het probleem…
Dat de monteur 6 maanden geleden geen nieuwe wandkast kon plaatsen omdat het vuil/stoffig was achter het bureau was waar de kast hing.
Dit zou natuurlijk kunnen want het is een vrij zwaar bureau wat je niet ieder week even weg haalt om de kabels stof vrij te maken. Maar het frappante van het verhaal is,, dat deze monteur nooit achter het bureau is wezen kijken, omdat we enkel draadloos tv in de slaapkamer wilde en dat niet nodig was. ( wel vreemd dat ziggo, 6 maanden later hier Dan pas een melding over geeft )
Op de vraag waarom dat niet eerder was gemeld dat het probleem bij de kast zou liggen wist de beste probleem oplosser ook niet. maar ze zouden een nieuwe monteur langs sturen om de problemen te verhelpen en alsnog een nieuwe kast plaatsen.
Dus wij achter het bureau goed stofzuigen zodat de monteur er goed bij kon…………
En ja hoor,,, met de kast was niets mis,,, hij kon het niet goed uittesten want hij had geen nieuwe kast bij zich.. ( waarvoor hij dan gekomen was ? )
Even met een apparaat door het huis heen gelopen om tot de conclusie te komen,, dat de wifi signalen van buitenaf sterker waren dan het wifi signaal van de horizon box en dat het daar aan ligt. De oplossing was een wifi repeater,,, maar die had hij ook even niet bij zich,,, maar zou direct de opdracht aan kantoor geven, deze te sturen.
Voordat dat hij weer weg ging, gekeken of de extra kast het deed, en ja dat was allemaal perfect in orde en met de repeater zouden er geen problemen meer zijn.
Erg jammer want de monteur was net weg en toen deed de extra box het niet meer, omdat het abonnement niet geschikt was………
Wij weer bellen met ziggo. Antwoordt: alles staat goed in het systeem en ze begrepen niet wat er mis was.
Gezegd dat wanneer ik op de hoofdkast bij extra mediaboxen kijk deze aangeeft dat er 0 extra media boxen zijn ingesteld. Ja dat kon niet want bij hun in het systeem stond alles goed.

Vandaag weer contact met ziggo gehad, het blijkt dat het niet goed werkt omdat er een nieuwe storing bekend is,,, maar ze weten niet wanneer deze op gelost wordt…. Volgensmij is die storing er al 6 maanden!

Dus ze weten zelf niet wat er mis is, maar we houden u gewoon nog even 6 maanden aan het lijntje?

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ziggo_Hoofdpijn