Klacht: Hoog olie verbruik Audi S4

op 10 maart 2020 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Hallo.

Ik heb begin januarie via bva een Audi S4 Avant gekocht.
Auto is in keurige staat niets op aan te merken, maar na paar weken mee gereden te hebben komt de aap uit de mouw….enorm hoog olie verbruik!!!
Zoiets vind ik een verborgen gebrek en had vermeld moeten worden op het moment van aanbieden.
Om dit te verhelpen moet de complete motor uit elkaar en gaat serieus geld kosten.
Ik baal hier behoorlijk van en vraag me af of ik nog iets kan verhalen bij bva??
Zijn er soort gelijke verhalen geweest al??

Mvg. Henk.

Auto werd verder keurig netjes schoon en gewassen afgeleverd..

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar BVA Veilingen over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BVA Veilingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BVA Veilingen

Heeft op 17 maart 2020 om 15:35 geantwoord

Beste Henk,

Wat vervelend om te lezen dat de Audi veel olie verbruikt. Echter, wij doen geen technische controle op de voertuigen en beschrijven alleen hetgeen dat wij kunnen zien en aflezen (bijvoorbeeld de km-stand). Er kan dus niet worden uitsloten dat er geen technische mankementen aan een voertuig zitten.

Wij bieden kijkdagen aan voor voertuigen, in dit geval had u naar de kijkdag kunnen gaan. Wij raden altijd aan om het gewenste voertuig te bezichtigen op de betreffende kijkdag. Op die dag krijgt u de gelegenheid om het voertuig uitgebreid te inspecteren en (indien aanwezig) kunt u onderhoudsboekjes en andere relevante documenten inzien. In de meeste gevallen kan een medewerker van BVA Auctions de motor of auto voor u starten.

Dit is allemaal terug te lezen in Contact en vragen ( https:support.bva-auctions.comhcnlcategories115000508629-Voertuigen?section115000874269 ).

Mijn excuses voor het ongemak.

Maurits-BVA Auctions

Heeft op 17 maart 2020 om 21:36 geantwoord

Wie zegt dat ik niet ben komen kijken op zn koop dag dan??
Auto zag er tip top uit en er was ook veel onderhoud aan gedaan volgens de boekjes en rekeningen.
Maar iets als buitenspoorig olie verbruik moet vermeld worden en kan niet worden ontdekt op een kijkdag ...ook niet als de motor even (koud) word gestart.
Daar kom je dus pas achter na de eerste lange rit....
Zoiets hoord vermeld te worden.
We praten hier over een verbruik van een liter olie om de 300 km!!!!.
Niet normaal veel....

Ik vind dan ook dat ik recht heb op een schadevergoeding.

Mvg. Henk.

Alle klachten die gemeld zijn door Henk de Kraker