Mijn Klacht:
Ik ben een vaste klant van Holland Casino in Amsterdam, ik geef de voorkeur aan spellautomaten boven kaartspellen. Ik ben me goed bewust van mijn financiële risico’s. Ik begrijp de op de website (kansspelautoriteit.nl) aangegeven scriptie:
Een automaat bij Holland Casino werkt anders: daar is bij elk spel de kans op een prijs gelijk. Een automaat van Holland Casino moet 80% van alle inworp van alle spelers uitbetalen als prijs. Ook bij dit soort automaten kunt u niets winnen, een beetje winnen, of in 1 keer heel veel. De kans hiërarchie is echter bij elk spel gelijk.
Mijn persoonlijke lange termijn ervaring en observaties van het spel van de omringende bezoekers duiden op duidelijke schendingen van de werking van gokautomaten. Vaste klanten van Holland Casino geven meestal de voorkeur aan dezelfde soorten spellautomaten, en ieder van ons heeft tijdens vele bezoeken bepaalde statistieken gevormd over de werking van bepaalde spellautomaten. Mijn persoonlijke langetermijnervaring en observaties van anderen duiden op duidelijke schendingen van de werking van gokkasten. Bijvoorbeeld. Velen van ons kunnen precies vaststellen welke soorten gokkasten direct na installatie goede uitbetalingen hebben opgeleverd, inclusief grote bedragen, maar later daalden de uitbetalingen scherp en grote bedragen worden volledig gestop. Veel vaste klanten hebben zeldzame situaties waargenomen waarin spelers bij verschillende spellautomaten bijna gelijktijdig begonnen te winnen, die snel stopten waarna bijna niemand meer won. Dit zijn echter zeer zeldzame voorbeelden. Maar in de regel kun je veel tijd en dagen doorbrengen bij dezelfde gokkast of bij naburige van hetzelfde type, wachtend op het moment dat een beetje winnen, of in 1 keer heel veel gaat komen, maar de meeste vaak worden we geconfronteerd met de situatie kunt u niks winnen. Door de relevante universitaire opleiding heb ik inzicht in de werking van dergelijke elektronische apparaten, elektronische netwerken en servercentra. Ik weet niet precies hoe, maar ik weet zeker dat in dit geval de spellautomaten op oneerlijke wijze worden beheerd, blijkbaar door medewerkers van de technische ondersteuning die de juiste toestemming hebben om deze gokautomaten elektronisch te besturen. Ik geef toe dat mijn conclusies misschien onjuist zijn, maar vele tientallen of honderden casinobezoeken wijzen op hetzelfde negatieve resultaat, en dit zijn STATISTIEK. Ik weet het niet zeker, maar er is een situatie mogelijk waarin Holand Casino de afhankelijkheid van winstpercentages op één bepaalde gokkast (of meerdere van hetzelfde type) instelt op alle andere gokkasten. Dat wil zeggen, als er in een casino bijvoorbeeld honderd gokkasten zijn, waarvan er slechts tien worden gebruikt, maar 80% wordt verdeeld over alle honderd machines, dan investeert elke speler in wezen zijn geld in alle andere gokkasten, wat betekent – schenking van geld aan casino. Formeel wordt dus de 80%-regel gerespecteerd, maar in feite is het een echte fraude. Als tegenvoorbeeld kan ik verwijzen naar de ervaring van het bezoeken van een casino in het Amerikaanse Las Vegas en ik weet zeker dat veel ooggetuigen het met mij eens zullen zijn. In de Las Vegas casino’s duidelijk de tegenovergestelde, positieve dynamiek, ongeacht het aantal bezoekers, waar het risico om te verliezen meestal te wijten is aan de tijd die aan een aparte spellautomaat wordt besteed. Bij Holland Casino beloven spellautomaten praktisch geen winst, en de tijd die aan het spelen van het spel wordt besteed, vergroot het verlies. Ik weet niet zeker of deze klacht enig resultaat zal opleveren, maar ik beschouw het als mijn plicht om mijn ongenoegen en de onvrede van vele vaste klanten hierover te uiten.
Gewenste Oplossing:
Ik zal tevreden zijn met de vanzelfsprekende naleving van de regels die de Nederlandse wet stelt met betrekking tot de speelautomaten die in Holland Casino worden gebruikt.
