Klacht: hoge verzekerings premie na kleine botsing veroorzaakt te hebben

op 01 september 2018 over Allsecur in de categorie Verzekering

Ik heb in september 2017 een kleine aanrijding op het parkeerterrein van A H aan de Oudedijk in Rotterdam gehad Wat ik zag was dat er aan de auto niet echt veel schade zat een klein deukje ,want ik reed niet hard achteruit uit het parkeervak Ik heb vervolgen aan all secure de aanrijding gemeld Het gevolg was dat ik ineens in plaats van schade vrije jaren van plus ineens naar -4 ging De premie ging ineens naar ongeveer 160 euro per maand Mijn fout is geweest dat ik een foto van de schade van de andere auto had moeten maken en naar all secure moeten sturen als bewijs I k heb heel sterk het gevoel dat de tegen partij meer heeft laten doen dan enkel de deuk

Ik zou graag willen weten hoe het kan dat ik door een kleine deuk in een auto zo veel meer premie moet betalen I k heb nu een andere auto en verzekerings maatschappij en door die -4schade vrije jaren betaal ik 165 euro per maand Ik zou heel graag willen weten of all secure dit niet kan en wil oplossen

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allsecur over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Allsecur in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allsecur een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allsecur

Heeft op 04 september 2018 om 13:13 geantwoord

Beste P J van Camp,

Bedankt voor het delen van je klacht. Ik kan me goed voorstellen dat je baalt van de premiestijging, terwijl je juist dacht dat het om een kleine schade ging. Je geeft aan te willen weten hoe het kan dat je zoveel meer moet betalen. Ik leg je dit graag uit.

In 2017 heb je een parkeerschade gehad. Je hebt hierbij een andere auto geraakt. Dit kan gebeuren en is natuurlijk al vervelend genoeg. Bij een schade waarbij je schade toebrengt aan andermans auto, val je terug in schadevrije jaren. Het maakt niet uit hoe hoog de schade is, je valt altijd 5 schadevrije jaren terug. Jij bent toen van 1 naar -4 schadevrije jaren teruggevallen en daarom ben je fors meer gaan betalen. Hier kan ik helaas niets aan veranderen. Ik snap ergens wel dat je je behandelt voelt als een nummer, maar we kunnen hier lastig onderscheid in maken tussen verschillende schadegevallen.

Ik zag dat je verzekering inmiddels is opgezegd. De fors hogere premie betaal je dus bij een andere verzekeringsmaatschappij, als ik het goed begrijp. Je kan tot twee jaar na het uitbetalen van de schade door ons, de schade voor eigen rekening nemen. Deze wordt dan als het ware weggepoetst en de terugval in schadevrije jaren wordt ook met terugwerkende kracht hersteld. Je zou dan bij je huidige verzekeraar met een hoger aantal schadevrije jaren kunnen rekenen, waardoor je premie vermoedelijk lager zal worden.

Als je hier meer over wilt weten, kan je mij een reactie sturen op klacht@allsecur.nl. Ik zal je dan laten weten wat er mogelijk toch te doen is aan de hoge premie die jij nu betaalt. Ook als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag.

Joost namens het Allsecur Klachtenteam

Alle klachten die gemeld zijn door P J van camp