Klacht: Hoge reparatiekosten

op 30 november 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Mijn telefoon start niet meer op zoals het hoort. Dit probleem heb ik al eens eerder gehad. Toen ook mijn toestel laten ophalen voor €11,95 en na een week weer een gemaakt toestel netjes terugbezorgd zonder problemen.

Ik heb het toestel nu weer ter reparatie laten ophalen. Na 4 dagen kreeg ik een offerte van Dynafix; Na onderzoek constateren de technici van Dynafix dat het display van je toestel gebarsten is. Dit valt buiten de garantie. Ik wist dat mijn toestel een barst in het scherm had dit was ook niet de rede waarom ik mijn toestel had opgestuurd.

Daarnaast stond op de specificatie van de factuur dat de batterij en het subboard vervangen dienden te worden. Totaalbedrag: 321,75! Dus vanwege een barst in het scherm is deze reparatie €309,80 duurder dan de vorige keer toen zich hetzelfde probleem voordeed.

Ik had Dynafix niet nodig om te constateren dat er een kleine barst in het scherm zit. Deze barst zit er al meer dan een half jaar zonder verdere problemen. Ik ben niet van plan om de reparatie aan het scherm te betalen. Deze mogelijkheid biedt Dynafix mij echter niet. Na gebeld te hebben met beide Dynafix en Samsung blijkt dat een telefoon niet “half” gemaakt mag worden. Dit heeft iets te maken met de garantie op het toestel. De mevrouw bij Dynafix zei zelf dat mijn telefoon het toch echt niet meer deed vanwege de barst in het scherm. Ik hoef verder ook helemaal geen nieuwe garantie gezien maar gewoon een gemaakte telefoon zonder nieuw scherm.

Ook Samsung bleef volhouden dat dit helaas niet mogelijk is. Nu stelt Dynafix mij voor een voldongen feit. Ik kan mijn toestel laten repareren, ik kan afstand doen van mijn toestel, of ik kan 59,29 onderzoekskosten betalen en mijn toestel ongerepareerd retour gestuurd krijgen? Dit zijn mijns inziens geen opties. Zelf de batterij vervangen is bij dit toestel geen optie.

Vervangen van batterij en subboard zonder het maken van het scherm waardoor de kosten zo hoog zijn.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Zou u ons wellicht kunnen voorzien van het iRMA-nummer of het IMEI-nummer van de betreffende reparatie danwel het toestel waar dit om gaat? Dan kijken wij graag mee naar uw case. Hopende van u te vernemen. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare-team.

Reactie van de melder van de klacht Zoeyy

1 maand geleden - Natuurlijk: iRMADRSA15107220

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Wanneer wij een toestel ontvangen welke schade heeft krijgen wij de kosten voor een reparatie niet meer geclaimd. Tevens dient de monteur het display van het toestel te verwijderen om een reparatie uit te kunnen voeren. Wanneer dit wordt gedaan zal het display verder scheuren en vermoedelijk onbruikbaar worden. Wij hebben dan ook geen mogelijkheid om alleen de accu te vervangen. Wanneer u het niet eens bent met deze voorwaarden, dan kunnen wij u alleen adviseren om deze klacht voor te leggen bij de garantieverlener. Wij kunnen u verzoek tot het kosteloos repareren van het toestel niet honoreren. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 18 december 2017 om 09:57 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na het eerdere bericht niets meer van u mogen vernemen. Wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Mochten er toch nog vragen of opmerkingen zijn, dan vernemen wij dit graag van u. Ook op een gesloten klacht is het mogelijk een reactie te plaatsen.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door Zoeyy