Klacht: Hoge kosten reparatie telefoon

Renate3 op 24 oktober 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Mijn reparatie verzoek voor mijn Samsung galaxy S7 is alleen het vervangen van de batterij zodat hij weer oplaadt

De behuizing van deze telefoon was al na 2 dagen kapot en absoluut niet hinderlijk…. deze hoeft … nee deze mag van mij niet vervangen te worden

Dynafix vind dat dit moet omdat het een vaste behuizing is … hierdoor komen de kosten op € 336,40 …. terwijl de reparatie van mijn verzoek gewoon onder garantie valt …

Ik wil gewoon op mijn eigen risico de garantie reparatie zodat de telefoon gewoon opgeladen word . Hij is pas 10 maanden oud ik moet nog 14 maanden € 22 per maand betalen voor een telefoon die gewoon niet gemaakt word .

Ik ben tevreden als mijn telefoon gewogewoovoorzien word van een nieuwe accu en gewoon met mijn gebroken behuizing weer terug komt .... dit is gewoon garantie

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

4 jaren geleden - Geachte klant, Zou u ons wellicht kunnen voorzien van het iRMA-nummer of het IMEI-nummer van de betreffende reparatie danwel het toestel waar dit om gaat? Dan kijken wij graag mee naar uw case. Hopende van u te vernemen. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare-team.

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Goedemorgen Het RMA nummer is : IRMATMOB15032673 Het IMEI nummer is : 359469072173135 Met vriendelijke groet Renate Hilgers

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Overigens heb ik gisteren hierover gebeld met de mededeling dat ik helemaal de behuizing en het display niet gerepareerd wil hebben ... De dame aan de telefoon vertelde dat dit moet omdat het kapot is en MOGELIJK verder kan breken ... Ze vertelde me ook dat dit NIET de oorzaak is waarvoor ik de telefoon ter reparatie heb gestuurd ( hij laad niet op en dit is WEL garantie )

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 26 oktober 2017 om 13:31 geantwoord

Geachte klant,

Bedankt voor het doorgeven van het iRMA nummer. Als officieel reperateur zijn wij verplicht om alle geconstateerde schade aan het toestel te repareren. De reden hiervoor is dat de fabrikant na reparatie weer volledige garantie op het product dient te verlenen. Dit kan niet wanneer er nog een defect en/of schade aanwezig is. Daarnaast zal de behuizing / het display bij verwijdering wel degelijk verder scheuren. Deze zitten op het toestel verlijmd en dienen (na opwarming van de lijmlaag) met een zuignap verwijderd te worden. Hierdoor zal reeds aanwezige schade verergeren.

De prijsopgave werd terecht opgemaakt daar het toestel door de fysieke schade buiten garantie valt. Uw verzoek tot een kosteloze reparatie kan dan ook niet gehonoreerd worden.

Wanneer u het niet eens bent met de garantievoorwaarden welke wij hanteren, dan kunnen wij u alleen maar adviseren om deze klacht bij de fabrikant van uw toestel voor te leggen.

Dynafix Wecare-team.

Alle klachten die gemeld zijn door