Klacht: Hoge eigen bijdrage WMOvoorzieningen

op 25 augustus 2016 over CAK in de categorie

Vanuit Praktijk Memo te Bergen op Zoom merken wij dat er veel cliënten afhaken door de hoge eigen bijdrage voor de WMO voorzieningen. Er wordt niet gekeken naar vaste lasten, schulden of bestedingsruimte. Er wordt gekeken naar het gezamenlijk inkomen ook al woont een cliënt net een aantal weken samen. Niet ieder samenwonend stel bekijkt de financiën gezamenlijk, er worden hierin geen uitzonderingen gemaakt.
Er wordt puur en alleen naar het inkomen gekeken (doorgegeven vanuit belastingdienst) en niet naar de clientsituatie. Dit klinkt niet als maatwerk. Clienten hebben vaak al hoge medicatie kosten, eigen bijdragen voor behandeling etc.

Als er individueel wordt gekeken naar een eigen bijdrage. Iedere situatie is anders.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CAK over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 03 oktober 2016 om 16:41 geantwoord

Ondanks herhaalde pogingen, zowel telefonisch als per e-mail, hebben wij mevrouw van Ginneken niet weten te bereiken. Dit is de reden dat wij overgaan tot het sluiten van deze klacht. Op het moment dat de melder een inhoudelijke reactie wenst, vragen wij haar vriendelijk om contact met ons op te nemen. Met vriendelijke groet, het CAK.

Alle klachten die gemeld zijn door nvgboz