Klacht: Hoezo garantie?

marloes57 op 19 november 2017 over Wooning Keukens, Sanitair in de categorie Keukenleveranciers

Enkele jaren geleden heb ik een compleet nieuwe badkamer gekocht bij Wooning Bergschenhoek waarbij een dure spiegelkast. Ik ben werkelijk heel prettig geholpen en geadviseerd. Ook toen er met de aannemer van alles mis ging.

Maar nu de service na de verkoop en de garantie.
Van het begin af aan was er het “weer “in de spiegels, de afgelopen jaren is er dan ook 2 x een spiegel vervangen. Nu blijkt dit niet meer mogelijk te zijn , en wanneer ik er melding van maak, dat dit euvel weer opduikt en de spiegels er lelijk uit gaan zien, krijg ik de volgende reactie:

“Hierbij wil ik u laten weten dat uw melding in goede orde bij ons is ontvangen en graag wil ik u het volgende voorstel doen. Daar de spiegelkast niet meer te leveren is wil ik u voorstellen om in ons filiaal tegen gedeelde kosten (50/50) een andere spiegelkast in dezelfde prijsklasse uit te gaan zoeken. Dit houdt in dat de prijs niet hoger mag zijn dan € 980,00. Ons filiaal is inmiddels ook op de hoogte gesteld en zullen u bellen voor het maken van een afspraak. Mocht u toch voor een duurdere kast gaan dan voorgesteld dan is de maximale vergoeding € 490,00. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Wendy – Webcare Wooning”

Komt er gewoon op neer dat ik 150% ga betalen voor een spiegelkast. Eerst de normale aankoop en nu mag ik nog eens 50% voor hetzelfde product betalen,
Ik heb altijd begrepen dat onder garantie wordt verstaan : vervangen van een niet deugend product (zoals dit tot nog toe is gebeurd) of geld terug . Van dit laatste is geen sprake, nog geen 50% krijg ik terug, dit mag ik besteden aan een nieuw product en dat gaat hier niet om een paar tientjes.
Ik voel me zwaar in de maling genomen. De enige die er beter van is, is Wooning zelf.

Wat een slechte zaak, garantie geldt kennelijk tot het moment dat Wooning zelf geen zaken meer doet met de fabrikant waar ze kunnen declareren en laten dus de klant maar in de kou staan.
Nooit meer kopen hier.

Vervanging spiegels en indien dit niet mogelijk is, geld terug.

(in ieder geval mij niet 150% laten betalen voor deze spiegelkast)

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Wooning Keukens, Sanitair

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Wooning Keukens, Sanitair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door