Klacht: Het Schandalige Drama Train More

op 01 april 2015 over TrainMore in de categorie Sportclub/-school

In april 2013 sloot ik een (studenten) abonnement af bij Train More. Enkele maanden later besloot om PT (personal training) uren te nemen voor een bedrag van 450 euro, om zo betere resultaten te boeken. Ik werd ziek en moest een ooroperatie ondergaan en verhuisde, waardoor ik niet trainen kon.

Ik bleef trouw lid, betaalde netjes door en was van plan om de PT uren later weer te gaan gebruiken.

Ongeveer 9 maanden geleden ontving ik een brief van een incassobureau dat er een bedrag van 72,80 euro openstond. Bij het controleren van mijn afschriften bleek dat er een doorlopende incasso had plaatsgevonden van 62,50 (20-05-2014) en vroeg me dus af of het wel klopte.

Ik nam contact op met het incassobureau en en zond hun een kopie van mijn afschrift toe waarop zij het bij hun opdrachtgever konden nagaan.

Er gingen bijna twee maanden voorbij en ik nam contact op met het incassobureau om te vragen of er al antwoord was. Dit was er nog niet.
Vervolgens ging ik langs bij Train More en stelde de vraag, antwoord konden ze me niet geven en ik zou worden teruggebeld. Drie weken later belde ik eerst het incassobureau weer en ging ik weer langs bij het filiaal – ik zou worden teruggebeld. Ik gaf aan dat ik het geen probleem vond om te betalen, maar naar mijn inziens had ik dat al gedaan dus was de vordering uit handen gegeven, terwijl er eigenlijk geen vordering was.

Het incassobureau gaf telkens aan dat ze ook nog geen reactie hadden gehad van Train More en contact met mij zouden opnemen zodra er antwoord was. Ik wachtte weer een maand, ging weer langs bij Train More en was wel een beetje boos toen ik hoorde dat ik zou worden teruggebeld. Ik legde uit dat dit telkens werd beloofd, maar nooit gebeurde. Weer ging ik weg zonder antwoord en weer werd er geen contact met mij opgenomen. Ik besloot het contact formulier in te vullen op het internet en werd wel gebeld, maar een direct antwoord was er niet. Ik ging nogmaals langs en werd nu wel wat bozer dan de vorige keren.

Uiteindelijk na 5 maanden werd duidelijk dat ik het bedrag wel moest betalen.

Toen waren we er nog niet, doorat het overgezet was naar een incassobureau was mijn abonnement stop gezet en ik wilde er zeker van zijn dat ik wel mijn PT (personal trainer) uren die ik nog nooit had gebruikt en wel ruim 450 euro voor had neergelegd kon gebruiken. Ik ging ervan uit dat de hele case eerst zou worden afgerond voor ik betalen zou. Het hele spelletje begon opnieuw, iedereen zou me terugbellen of mailen, maar niemand deed het, sommige clubmanagers en balie-medewerkers begonnen me te herkennen en zeiden dingen als: ”Ben je er weer” Is het nou nog niet duidelijk” deze keer zal ik zorgen blablabla.

Vandaag ontving ik een DAGVAARDING van 232,22 !

Ik ben naar Train More gegaan sprak de clubmanager die ik al (ik gok) 5 keer eerder had gesproken en verzocht om een oplossing, hij erkende dat er fouten waren gemaakt was er inmiddels achter dat PT uren niet mee naar het nieuwe jaar gingen en zei:”dat is best logisch”. Waarop ik zei dat als het zo logisch was dat hij me dat wel meteen had kunnen melden en we hier niet hadden gestaan. Ik verzocht hem om een oplossing en mijn eis was het terugtrekken van de dagvaarding en mij de openstaande 72, 80 te laten betalen. Hij zei verder dat het bedrag betaald had moeten worden en dat ik die PT uren daarbij niet kon betrekken. Ik ben van mening 10 telefoontjes en minstens 12 keer zijn langs te zijn geweest met ”simpele” vragen en NOOIT te zijn terugbelt (m.u.v. het klantencontactformulier) mijn uren niet meer kunnen gebruiken omdat ze verjaard zijn niet (450 euro!), best eerst een antwoord had mogen verwachten voor ik de betaling deed en anders een waarschuwing van het incassobureau had mogen krijgen! Respect voor de klant heb ik bij Train More in deze case nooit kunnen vinden. Erken fouten en handel er dan ook na en ga nu niet zeggen:” ja maar die 72,80 had je moeten betalen”, want dat heeft ook 5 maanden geduurd voordat dat duidelijk was. Als ik in mijn werk afspraken maak dan moet ik die ook nakomen en dat hebben jullie in al die tijd geen een keer gedaan. Er is dus degelijk wel een wisselwerking.

Als er een geprobeerd heeft het in het minnelijke op te lossen dan ben ik het.

Een woord: SCHANDALIG

Eis:

- intrekken dagvaarding
- (eventueel) Trainingsuren compensatie (desnoods verrekenen met vordering)
- Een welgemeend excuus

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over TrainMore

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar TrainMore over deze klacht.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over TrainMore nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht SeanSmit

1 jaar geleden - De klacht is nu eindelijk opgelost! Via twitter kreeg ik een reactie met het verzoek om in contact te komen. Na een telefoontje is de oplossing: -dagvaarding is teruggetrokken(bevestigd gekregen van incassobureau) - PT uren mag ik alsnog doen - bij het afsluiten van een 3 maanden abonnement heb ik twee gratis Ups gekregen = gratis zonnebank en koffie - Daarnaast heb ik een persoonlijk gesprek gehad met de clubmanager. Het excuus is aanvaard !

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door TrainMore in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat TrainMore een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

TrainMore

Heeft op 22 september 2016 om 14:22 geantwoord

Beste heer/mevrouw Bruin,
Hartelijk dank voor uw feedback via deze website. Als het goed is, is uw probleem inmiddels verholpen. Zo niet dan vragen wij u om contact op te nemen met onze klantenservice via klantenservice@trainmore.nl. Uiteraard kunt u ook langs gaan bij de desbetreffende TrainMore vestiging. Sportieve groet Team TrainMore

Alle klachten die gemeld zijn door SeanSmit