Klacht: Het laten betalen van niet gemaakte kosten.Dubbel verdienmodel!

op 13 juni 2016 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Op 22-5-2016 heb ik 2x een bod uitgebracht op kledingstukken van een V en D veiling bij de hierboven genoemde firma.
Bij elk bod wat ik plaatste stond dat ik per bod(kledingstuk) 6.95 euro verzendkosten moest betalen.Anders kun je niet bieden.
Ik ging akkoord omdat ik dacht : Dan zal het wel op een aparte locatie liggen .Dus het moet apart worden verstuurd.
Ik begon al nattigheid te voelen toen ik zag dat het op 1 factuur stond.
Daarom heb ik nog even contact met de klanten service opgenomen om te vragen of er werkelijk 2 pakketten worden opgestuurd.
Daar had BVA geen zicht op was het antwoord.Ook werd er gezegd bij 100 veilingstukken wordt er 100x 6.95 verzendkosten in rekening gebracht en of dat nu in 1 pakket kwam of niet .Je moet dan gewoon 695,- euro verzendkosten betalen.

Voor alle duidelijkheid: ik ben dus akkoord gegaan en heb betaald omdat ik er vanuit ging dat er 2x een pakket zou worden verstuurd.
Maar u raad het al ,het kwam in 1 pakket .Dus ik heb 1x 6.95 euro verzendkosten betaald voor een dienst die niet geleverd is .
1x verzenden kost 6.95 euro en geen 13.90 zoals ik nu betaald heb.

Ik heb dus 6.95 euro betaald voor een dienst die niet geleverd is!

Ik heb daarop 31-5-2016 een klacht ingediend bij BVA Auctions BV .
Daarbij kreeg ik te horen dat het eigenlijk geen verzendkosten waren zoals vermeld, bij het doen van het bod,maar handelingskosten.
Dus de kosten van het veilingstuk inpakken ,de administratie ,magazijnkosten enz enz .
Volgens mijn mening zijn de handelingskosten al berekend bij de veilingkosten .Dus men berekend deze kosten gewoon dubbel!

Volgens mij is dit verdienmodel niet toegestaan en is dit een vorm van oplichting.
Verzendkosten berekenen en die niet gemaakt worden.

Op de factuur staat geen verzendkosten ,maar handling fee kosten ,maar bij het doen van het bod staat er verzendkosten!

En dat is alleen maar om het wat onduidelijker te maken denk ik.
In mijn ogen is hier sprake van een dubbel verdienmodel .

Iemand verdient geld aan de verzendkosten die niet gemaakt zijn!
Ik wil mijn 6.95 verzendkosten terug ,want deze kosten zijn niet gemaakt maar wel berekend!
Je betaald veilingkosten en de daadwerkelijk gemaakt verzendkosten Dat is goed ,maar in mijn ogen is dit een vorm van oplichting .
Je gaat akkoord omdat je denkt dat de verzendkosten werkelijk gemaakt worden.

Ik wil mijn 6.95 verzendkosten terug en wil graag dat BVA gaat stoppen met het opvoeren van kosten die niet gemaakt zijn .

Volgens mij is het zo,dat alle gemaakte kosten in de veilingkosten moeten worden berekend. En als je 1 pakket verstuurd ,dat er dan 1x verzendkosten worden berekend en geen 2 x

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BVA Veilingen

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BVA Veilingen nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van BVA Veilingen

10 maanden geleden - Geachte heer, Graag reageren wij op op uw bericht op deze site. Volgens onze informatie heeft u telefonisch contact gehad met een collega van de Klantenservice en heeft zij het een en ander toegelicht. Tijdens het biedproces bent u akkoord gegaan met de voorwaarden van deze veiling. Wij hopen u toch terug te zien bij BVA!

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BVA Veilingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BVA Veilingen

Heeft op 15 juli 2016 om 09:52 geantwoord

Geachte heer,

Graag reageren wij op op uw bericht op deze site.

Wij hopen u toch terug te zien bij BVA!

BVA Auctions

Yashmin

Heeft op 15 juli 2016 om 17:06 geantwoord

Ik weet niet of dit wettelijk gezien wel of niet mag.
Maar naar mijn mening is dit gewoon een vorm van oplichting!
Ik ging akkoord omdat ik dacht dat er werkelijk dubbele verzendkosten gemaakt zouden worden. Dit is echter niet het geval geweest.
Dus ik heb betaald voor een dienst die niet geleverd is .
Het is gewoon schaamteloos van BVA!

Alle klachten die gemeld zijn door Martin2