Klacht: Het geen antwoord krijgen op het indienen van een aanvraag van een hypotheeklastverzekering

op 26 maart 2013 over ING in de categorie Banken

Ik heb in oktober 2006 { bij het oversluiten van mijn hypotheek} een hypotheeklastenbeschermer afgesloten op aanraden van de Ing bij London General Insurance, voor het geval dat er in de toekomst wat zo gebeuren. In 2008 begon ik allerlei klachten te vertonen waardoor ik me regelmatig ziek moest melden, wat uit eindelijk resulterde dat ik na 104 weken in de ziektewet te hebben gezeten 80/100% ben afgekeurd op 7 december 2011. Eind Januari 2012 heb ik brief naar London General gestuurd om aanspraak te maken op deze verzekering. Ik moest gegevens in sturen en er moest navraag gedaan worden bij de behandelende artsen.Na wat brieven over wat meer informatie, die niet voldoende waren werd er op 11 september een brief gestuur door de heer * Medisch adviseur, deze stelde dat de klachten al bestonden voor dat ik deze verzekering had afgesloten. Waar hij dit vandaan haalt is mijn een raadsel. Veder melde hij dat ik alleen op basis van PMR[spierreuma]misschien in aan merking kom voor een uitkering, maar dat op basis van beschikbare informatie hij geen sluitend antwoord kon worden gegeven.
Op 22 januari van dit jaar kregen ik een brief van de heer * waarin hij stelde dat mijn behandelde reumatoloog nog geen inlichtingen had verstekt over mijn ziektebeeld.Navraag leerde mij bij mijn reumatoloog dat hij 2 keer eerder informatie in gestuurd naar London General?
Zins die dag bel ik om de twee/drie dagen naar het kantoor, en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ben al 2 weken bezig om de heer * aan de lijn te krijgen, deze is steeds afwezig.De gene die aan de lijn krijg is steeds een andere en kunnen niks doen maar vinden het wel lastig voor mijn.

Ik ben tevreden als ik krijg waar ik recht op heb en al jaren premie voor betaal.En niet aan het lijntje wordt gehouden met een of andere smoes.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 28 maart 2013 om 18:58 geantwoord

Beste maupie23, I

k adviseer je deze klacht kenbaar te maken bij de The Warranty Group, gezien daar de woonlastenbeschermer is ondergebracht. Je kunt hiervoor gebruikmaken van deze website: http://www.thewarrantygroup.nl/company-overview/groupCompanies/lgi/index.html

Robin
ING Webcare team