Klacht: Het dragen van een hoofddoek heeft mijn kans op een baan belemmerd

op 20 augustus 2017 over Aldi in de categorie Supermarkten

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heb ik gesolliciteerd bij de aldi te vierhavenstraat Rotterdam en ben op maandag 14 augustus gebeld om op gesprek te komen. In het gesprek heb ik destijds aangegeven dat ik al een baan heb, maar dat ik indien mogelijk ook bereid ben om te werken voor jullie. De werkgever(de heer Chauti) vond dat prima en had mij ondanks dat ik dit aangaf toch op 16 augustus 2017 uitgenodigd voor een gesprek waar ik mijn sollicitatie verder kan toelichten

Vandaag (16 augustus 2017) ben ik op gesprek geweest met dezelfde meneer. Ik heb hem hetzelfde aangegeven wat ik in het telefoongesprek aangaf. Hij gaf nu aan dat dit niet mogelijk is en dat ik dus alleen voor de Adi moet kiezen. Ik zei van oke prima ik ben daar wel bereid voor. Toen daarna gaf de heer Chauti aan dat hij mij niet wilt aannemen wegens mijn hoofddoek. Ik vroeg hem toen, waarom dan niet? Hij gaf aan dat iedereen die hier werkzaam is op dit filiaal geen hoofddoek draagt.

Ik voel me zeer verlaagd en gediscrimineerd! Daarnaast vind ik dit geen geldige reden om iemand te weigeren en wil graag bij deze een toelichting van jullie of dit daadwerkelijk een regel is van jullie, daarnaast ben ik geneigd om aangifte tegen jullie bedrijf te doen wegens discriminatie en schending van de grondwet

Ik had niet gedacht dat er anno 2017 mij zoiets zou overkomen, helaas is het bij jullie wel het geval.

Ik zie graag zo spoedig mogelijk een reactie tegemoet.

Chef van de hoofdkantoor van Aldi moet even een gesprek aan met deze meneer. Graag zie ik hiervan een toelichting in de mail.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Aldi

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Aldi nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Linta97