Klacht: Het doorrijden van een bus,het niet komen op dagen van de bus,het wegrijden van de bus zodat er geen aansluiting is en het schrappen van een buslijn

Christel Peeters op 17 september 2021 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste arrive ik wil een paar klachten bij uw neerleggen, vrijdag10 september staat mij dochter te wachten op de buurtbus 227 deze komt eraan ze zwaaien maar deze rijd door.Dan maar een andere bus de 628 blijkt deze niet hand in komt maar halverwege gewoon retour gaat Waarom hoe komen ze zo ooit op school ?De volgende klacht waarom wachten de buurtbus 227 bij wijk en Aalburg nooit op de bus uit den Bosch er zou gewoon een aansluiting zijn als hij maar gewoon wacht.Dit wil zeggen dat ze een uur moeten wachten, wacht gewoon tot de bus er is De laaste klacht sinds dat jullie weer gewoon rijden is de buurtbus richting hank de 227 om 1600 uur eruit is gehaald Het lijkt me dat dit best een tijd is dat iedereen richting huis gaat Ze komt uit den Bosch maar er is bij de kromme nol in wijk en Aalburg geen bus om 1600 terug dit is altijd geweest dit is de buurtbus 227 Dat wil zeggen dat je niet meer richting hand kan heel vreemd Ik hoop dat uw zo voldoende info heeft

Dat bussen gewoon komen en niet voorbij rijd,dat er gewacht word op een bus zodat er gewoon aansluiting is.En dat de buurtbus227 om 1600 gewoon weer terug komt

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Beste Christel, Wat jammer dat jullie geen fijne ervaring hebben gehad met onze bussen. Om je verder te helpen hebben we toch nog wel wat meer informatie nodig. Op 10 september stond je dochter te wachten op bus 227 die vervolgens is doorgereden. Bij welke halte was dat en hoe laat wilde ze de bus nemen? Ook zouden we graag een voorbeeld ontvangen van een reis waarbij je aangeeft dat de aansluiting mogelijk zou moeten zijn. Gaat het dan om de lijn vanuit Den Bosch met een aansluiting op lijn 227? Zo ja, op welk tijdstip vertrekt ze en om welke lijn gaat het? Als je de tijdstippen kunt geven dan kunnen wij wat beter kijken waar het mis zou gaan. Als de overstap krap is dan kan je dochter dit altijd even aangeven bij de chauffeur. Die kan dan namelijk intern contact opnemen. Als de ene bus later is dan zal de bus wel gewoon vertrekken, aangezien hij niet weet of er mensen zijn die over willen stappen. De bus heeft een marge van maximaal 3 minuten om te wachten. Met vriendelijke groet, Hillie Arriva Klantenservice Medewerker

Reactie van de melder van de klacht Christel Peeters

1 jaar geleden - Goedemorgen, de halte waar ze stond te wachten 10 september is de jachtsloot/jumbo in hank. Een voorbeeld van een aansluiting ze kan ieder 10 over half in bus pakken,bv 1540 de bus in den bosch bij koning willem 1dit is de 121.De aansluiting is dan de buurtbus 227 bij aankomst is deze weg .Dit is bijna altijd het geval ook als ze bv 1340,1240 gaat Hij moet wegrijden om 5 over het uur ze komen aan om 2 over het uur en dan is hij weg.Misschien de chauffeur zelf even in de gaten houden dat er nog een bus komt .Waarin mensen zitten die nog verder moeten Vrijdag 17 september was dit ook weer het geval 1802 daar bus moet om 1805 vertrekken maar was al weg .En waarom is de 227 om 1605 naar hank eruit ik neem aan dat rond dit tijdstip nog veel mensen richting huis moeten Ik hoop dat uw zo voldoende informatie heb mvg Christel

Arriva

Heeft op 18 september 2021 om 09:03 geantwoord

Beste Christel,

Dank voor de aanvullende gegevens. Je melding sturen wij door naar de regio met het verzoek te achterhalen waar het mis gaat en hier aandacht aan te besteden.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland.
Resh
Medewerker Klantenservice