Klacht: Herstelling onder garantie Samsung TabS3 WI-FI

op 22 september 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Deze tablet is aangekocht in augustus 2017 en van bij het eerste gebruik vertoonde hij een probleem met het beeldscherm (rode strepen). Dynafix heeft deze hersteld onder garantie maar deze herstelling was niet ok. Het beeldscherm vertoonde grijze bogen en grijze cirkels bij het aanraken van het scherm. Tablet in deze staat teruggestuurd ZONDER gebroken scherm. Een week later krijg ik een prijsofferte van 574€ met bericht dat garantie niet geldig is wegens gebroken scherm. Nu zeggen ze dat het haarscheurtjes zijn die onzichtbaar zijn. Zijn deze dan niet veroorzaakt bij de eerste herstelling van 8 september?

Gezien er reeds van bij het begin problemen waren met het beeldscherm van deze nieuwe tablet samsung tab S3 verwacht ik een nieuw toestel of een volledige terugbetaling van het toestel. Dit toestel is aangekocht in augustus 2017 en moest reeds 2 maal teruggestuurd worden naar dynafix voor herstelling. Ik heb dit toestel bijna nog niet gebruikt. Ik moest van Compex.be het toestel naar dynafix sturen voor herstelling.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Wanneer deze schade aanwezig was tijdens de vorige reparatie was de tablet niet door de eindcontrole gekomen en ook niet retour gezonden. Tevens komt de melding van deze klacht ook een maand nadat het toestel retour is gezonden. Wanneer het een defect betreft welke is ontstaan tijdens het reparatieproces zou dit direct bij terugkomst voorkomen. Dit betreft schade door foutief gebruik en valt niet binnen de garantievoorwaarden. De prijsopgave is dan ook terecht opgemaakt en zal gehandhaafd blijven. Uw verzoek tot een nieuw toestel of terugbetaling zal niet gehonoreerd worden. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht gvincke

1 maand geleden - De fout heeft zich onmiddeijk bij herstel voorgedaan maar wegens drukte en verlof heb ik deze niet onmiddellijk terug gestuurd. Mar toch blijf ik met een zeer bzar antwoord achter. De onzichtbare haarscheurtjes zouden niet zichtbaar zijn op een donker scherm. Hoe komt het dat juist die haarscheurtjes wel zichtbaar zijn op het donkere scherm dat jullie mij toesturen op de foto. Toch wel heel bizar. Deze duidelijk zichtbare barst komt wel niet voor op mijn foto met de fout die moest herstelt worden. Ik hoop op een aanvaardbaar antwoord. Zo niet moet je mij gratis deze tablet terugsturen en kan ik zien hoe onzichtbaar deze scheurtjes zijn. Dan zullen we zien wat de verdere stappen zullen zijn die ik onderneem.

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, De betreffende schade is op het blote oog inderdaad niet goed zichtbaar. De reden daarvoor is dat niet het glas maar het achterliggende display is gebroken. Wanneer u het toestel in een bepaalde hoek onder belichting houdt is de schade voor u zelf ook zichtbaar. Door de reflectie van de breuk kunnen wij dit alsnog op foto krijgen. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht gvincke

1 maand geleden - Toch is het voor mij onbegrijpbaar want ik werk nu op een oude tablet met gebrokenscherm. Ik zit altijd ’s avonds in mijn zetel met een lamp erop te werken. Ik zie inderdaad haaerscheurtjes afhankelijk hoe het licht erop staat. Het is dan toch zeer bizar dat ik in dezefde situatie op mijn nieuwe tablet geen haarscheurtjes zag. Hoe verklaar je dat.

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Wij kunnen niet reageren op iets gebaseerd op uw eerdere ervaring. We gaan uit van feiten en doen een onbjectieve beoordeling. Het feit is dat de display module is gebroken en dat deze vorm van schade buiten garantie valt. Wanneer u het hier niet mee eens bent kunnen we u alleen adviseren om uw klacht voor te leggen bij de fabrikant. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 11 oktober 2017 om 15:24 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na het eerdere bericht niets meer van u mogen vernemen. Wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Mochten er toch nog vragen of opmerkingen zijn, dan vernemen wij dit graag van u. Ook op een gesloten klacht is het mogelijk een reactie te plaatsen.

Dynafix WeCare Team.

Heeft op 11 oktober 2017 om 19:36 geantwoord

Door tussenkomst van samsung heeft dynafix toegegeven dat het scherm tijdens transport kan gebroken zijn. Zij moesten van samsung het toestel onder garantie herstellen. Bij ontvangst van het toestel bleek het scherm hersteld te zijn maar de fout waarvoor hij is opgestuurd niet. Ik heb de keuze gemaakt om het toestel zelf terug te sturen dus niet via dpd of dynafix. Ik moest het opsturen naar dr.mobil in sint-katelijne-waver, 4km van mijn huis. Ik heb het persoonlijk gaan afgeven en wat bleek ik kwam terecht bij dynalogic onderafdeling van dynafix. Het is dus duidelijk waarom ze niet willen toegeven dat het scherm gebroken was. Dus allemaal 1 pot nat. Dynalogic heeft voor mij op papier moeten zetten dat de tablet in perfecte staat is afgegeven. Er zal dus niet meer gediscutieerd moeten worden.
Maar wel een perfecte service van de klantendienst van Samsung. Gelukkig nemen zij hun klanten wel serieus.

Alle klachten die gemeld zijn door gvincke