Klacht: Herroepingsrecht

op 17 juni 2016 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Vorige maand heb ik een maandcontract afgesloten bij f4f. Aan de balie werd mij verteld dat ik 14dagen het recht had om mijn abonnement op te zeggen en de 1e maand gratis zou sporten. De dag erna heb ik gelijk het abonnement opgezegd maar kreeg hier wel een rekening van?! Contact opgenomen met de klantenservice maar hier werd ik heel onvriendelijk en bot te woord gestaan. Ik ben door het f4f personeel verkeerd ingelicht dus het is hun eigen schuld anders had ik nooit een abonnement afgesloten. Wat te doen?

Als ik de rekening niet hoef te betalen

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 17 juni 2016 om 08:24 geantwoord

Beste Mevrouw Thode, wij vinden het erg vervelend om te horen dat het u niet duidelijk was dat het herroepingsrecht niet van toepassing is op fysieke inschrijvingen. Dit is namelijk alleen het geval bij online inschrijvingen en is gebaseerd op de Wet Koop of Afstand. U heeft er op 13 mei jongstleden zelf voor gekozen om een maandcontract bij ons af te sluiten. Dit was tijdens onze actieperiode. Het inschrijfgeld was hierbij gratis echter was de eerste contributiemaand alleen gratis bij onze jaarabonnementen. Wij hebben uw abonnement naar aanleiding van uw opzegging per 13 juni beëindigd. Wij kunnen u helaas niets anders mededelen dan hetgeen wij u reeds per e-mail kenbaar hebben gemaakt. De openstaande contributiemaand is naar onzes inziens terecht en wij willen u dan ook vriendelijk verzoeken deze alsnog te voldoen. Mocht u toch nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons bereiken via webcare@fitforfree.nl. Met vriendelijke groet, Bas.

Alle klachten die gemeld zijn door Mary93