Klacht: Herroepingsrecht

op 23 mei 2016 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Een dag geleden heb ik een abonnement afgesloten bij fit for free alkmaar. Bij de balie kwam ik aan met het idee om een maandabonnement af te sluiten om eerst te kunnen kijken of het iets voor mij is en of de sportschool mij bevalt. De vrouw achter de balie heeft mij toen toch zover gekregen om een jaarabonnement af te sluiten door aan te geven dat de eerste maand gratis was. Hierbij is mij niet vermeld dat ik bij het afsluiten van een abonnement in de sportschool geen gebruik kan maken van mijn herroepingsrecht. Als ik deze informatie wel had gehad dan had ik nog een extra keer na kunnen denken en het abonnement weloverwogen af kunnen sluiten.

Ik wil mijn abonnement dus herroepen en toch voor een maandabonnement gaan.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 23 mei 2016 om 12:21 geantwoord

Beste mevrouw Welten, wat vervelend om te horen dat het u niet duidelijk is (gemaakt) dat het herroepingsrecht niet van toepassing is op fysieke inschrijvingen. Dit is namelijk alleen het geval bij online inschrijvingen en is gebaseerd op de Wet Koop of Afstand. Desalniettemin willen wij u graag tegemoet komen door u alsnog de keuze te bieden om uw abonnement om te zetten naar een Maandcontract. De gratis contributiemaand komt dan echter wel te vervallen daar de huidige actie (behalve het gratis inschrijven) niet van toepassing is op het Maandcontract. Wanneer u akkoord gaat met het bovenstaande willen wij u verzoeken om ons dit kenbaar te maken middels e-mail naar webcare@fitforfree.nl. Wij willen u dan tevens verzoeken om de eerste contributiemaand alvast naar ons over te maken of te voldoen aan de balie van de vestiging. Met vriendelijke groet, Bas.

Alle klachten die gemeld zijn door TessaW83