Klacht: Herroeping onmogelijk bij lichamelijke klachten

op 27 december 2017 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Dag, sinds september dit jaar ben ik lid bij fitforfree , ik hoopte dat dit mijn rug ten goede zou komen. Ik ben namelijk chronisch rug patiënt ook een paar keer geopereerd , hernia laag in mijn rug en boven in mijn nek. En slijtage van mijn gewrichten. Mijn klachten verergeren na het sporten, na verloop van tijd, de volgende dag kan ik niet meer lopen zonder krukken. En niet meer zelf mijn schoenen aan doen. Ik heb al met de coach besproken wat voor oefeningen ik wel en niet mag doen . Dit heeft echter geen invloed. Ik heb dit doorgegeven bij fitforfree , ik kreeg geen reactie, ik heb het toen een aantal keer opnieuw per mail doorgegeven. Weer zonder reactie. Uiteindelijk heb ik per brief mijn pas geretourneerd en gewezen op mijn rede van verzoek van uitschrijven. Toen kwam er wel een reactie. Dat ze het erg vervelend voor mij vinden maar geen uitzondering willen maken. Ik kan mij dus onder deze omstandigheden niet uitschrijven. Ik mag mijn abonnement doorverkopen zeggen ze. Ik heb helaas niemand om het aan door te verkopen en zit er dus twee jaar aan vast. In de opzeg regels zie ik nergens staan dat er niet kan worden uitgeschreven bij lichamelijke klachten. Er staat dus niet dat dat niet kan. Zelfs mag je het bij het opzegformulier aanvinken als rede. Hier dacht ik dus aanspraak op te maken. Maar dit wordt dan toch geweigerd. Heel stug , vervelend en niet begripvol. Namelijk ben ik volgens mij ook niet degene die een nieuw lid moet werven om van mijn abonnement af te komen, er schrijven zich dagelijks al mensen in . Het komt mij ook manipulerend over , wel uitschrijven als je het abonnement doorverkoopt maar niet onder serieuze lichamelijke klachten.

Ik zou mij graag onder deze omstandigheden willen uitschrijven bewijs van mijn klachten zijn er via b.v neuroloog of huisarts mocht dit nodig zijn.
Vriendelijke groet,
D. Antonides

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 27 december 2017 om 13:18 geantwoord

Goedemiddag, Deborah. We hebben absoluut begrip voor de situatie. We vinden het ontzettend naar om te horen als één van onze leden lichamelijke klachten heeft. Echter is het wel het geval dat je bij het tekenen van het lidmaatschap toestemming geeft om hier twee jaar gebruik van te maken. Helaas kom je niet in aanmerking om het lidmaatschap eerder te beëindigen. Wel kun je gebruik maken van de Wet Van Dam. Hiermee worden de genoten kortingen (en eventuele gratis maanden) in rekening gebracht, maar kun je wel opzeggen na het eerste jaar van het lidmaatschap. Is dit al bekend bij je? We horen het graag.

Bericht van fit for free

5 maanden geleden - Wat voorop staat is dat je een contract tekent, waar in vermeld is dat je het lidmaatschap aangaat voor twee jaar. We bieden de optie om een maandcontract aan te gaan, waarmee je dit soort risico's indekt. We twijfelen absoluut niet aan het feit dat je niet de waarheid zal spreken. We vinden het oprecht heel erg vervelend voor je dat het lichamelijk niet haalbaar is om te sporten, maar dit is waarvoor je het contract hebt getekend.

Reactie van de melder van de klacht D. E. A.

5 maanden geleden - En dan nog. Dit is dus wat ik bedoel zo onflexibel. En stug.Ik maak geen kosten. Ik betaal ze dus ook niet meer. Overigens worden mensen getrokken door de aanbieding van een tweejarig abonnement met de korting van " tot november gratis sporten". En dat weten ze bij fitforfree. Dus natuurlijk kies je daarvoor. En dit lag ook niet in de lijn der verwachting. Wat betreft mijn hernia's vaak pakt het juist goed uit. Fysiotherapeuten promoten het bij hernia, mijn huisarts dacht ook dat het mij goed zou doen. mijn neuroloog juist niet. Ik dacht twee tegen één. Dus het proberen waard. Helaas de neuroloog heeft het bij het rechte eind. Ik had dit dus niet kunnen weten. Het had goed kunnen uitpakken. Maar mijn artrose bij de hernia' s blijken het toch niet aan te kunnen. Volgens de neuroloog zijn de normale huiselijk bezigheden al meer dan genoeg. Nou inderdaad dus. En dat fitforfree steeds beweerd dat ze het zo vervelend voor mij vinden is blijkbaar onzin. Zeg dan gewoon eerlijk dat het jullie niet interesseert maar dat het geld voorop staat, dat jullie zouden vangen helemaal voor niets omdat ik niet meer op de sportschool ben.

Reactie van de melder van de klacht D. E. A.

5 maanden geleden - Dat bedoel ik dus zo onflexibel. En stug.Ik maak geen kosten. Ik betaal ze dus ook niet meer. Overigens worden mensen getrokken door de aanbieding van een tweejarig abonnement met de korting van " tot november gratis sporten". En dat weten ze bij fitforfree. Dus natuurlijk kies je daarvoor. En het lag ook niet in de lijn der verwachting. Wat betreft mijn hernia's vaak pakt het juist goed uit. Fysiotherapeuten promoten het bij hernia, mijn huisarts dacht ook dat het mij goed zou doen. mijn neuroloog juist niet. Ik dacht twee tegen één. Dus het proberen waard. Helaas de neuroloog heeft het bij het rechte eind. Ik had dit dus niet kunnen weten. Het had goed kunnen uitpakken. Maar mijn artrose bij de hernia' s blijken het toch niet aan te kunnen. Volgens de neuroloog zijn de normale huiselijk bezigheden al meer dan genoeg. Nou inderdaad dus. En dat fitforfree steeds beweerd dat ze het zo vervelend voor mij vinden is blijkbaar onzin. Zeg dan gewoon eerlijk dat het jullie niet interesseert maar dat het geld voorop staat, en dat jullie geld willen vangen helemaal voor niets ondanks dat ik niet meer op de sportschool ben.

Bericht van fit for free

5 maanden geleden - We betreuren het dat er zo over denkt, maar helaas kunnen we niets meer voor je betekenen.

Reactie van de melder van de klacht D. E. A.

5 maanden geleden - Wat fijn dat u het zo betreurt. Helaas kan ik niks aan mijn lichamelijke aandoeningen veranderen. Deze zijn chronisch.

Heeft op 28 december 2017 om 11:29 geantwoord

Mijn verzoek was om mij uit te schrijven. Regels zijn er voor de mens niet tegen de mens.
Heel kinderachtig ondertussen, om het verzoek van uitschrijven nie toe te staan.

Bericht van fit for free

5 maanden geleden - Helaas is dit besloten op basis van de algemene voorwaarden, waarvoor je hebt getekend bij het afsluiten van het lidmaatschap.

Alle klachten die gemeld zijn door D. E. A.