Klacht: Herroeping kost absurd veel geld

op 14 juli 2015 over Parship in de categorie Datingsites

Minder dan twee weken geleden heb ik mij aangemeld bij Parship. Ik wist niet zeker of het iets voor mij zou zijn maar toen ik las dat je binnen 14 dagen kon herroepen dacht ik oke, ik ga even checken of dit voor mij wat je en als als het niets is stuur ik een mail dat ik wil herroepen. Zo gezegd, zo gedaan.
Op parship kun je geen foto’s zien tenzij ze vrijgegeven worden. In het begin kreeg ik veel berichten van mannen die absoluut niet mijn type waren maar dat zie je niet gelijk omdat je geen foto’s mag zien. Je moet dus eerst contact leggen met ze en dan pas kun je zien of het jou type is. dus ik netjes een bericht verzonden met een nette afwijzijn en bedankje voor de interesse. Daarnaast heb ik ook wat berichten verstuurd maar helaas zijn veel heren zijn niet helemaal eerlijk over het hebben van kinderen of hun woonplaats, intenties enz.
Gegeven, hier kan Parship niets aan doen. Maar goed, na anderhalve week was ik niet tevreden en besloot ik niet langer lid te willen zijn.
Nu krijg ik een mail terug van Parship dat ze mijn lidmaatschap kunnen beeindigen maar ik moet eerst ff 240 euro betalen voor die paar dagen, gelijk aan 9 maanden lidmaatschap. Dat staat dus niet in verhouding en is gewoon oplichting. Als reden geven ze dat ik met meer dan 7 personen contact heb gehad en dat kost mij dus mooi 240 euro. Overigens is dit meer dan de maximale 75% van 12 maanden lidmaatschap die ze in rkening mogen brengen bij een herroeping. Al die afwijzingen tellen ze voor het gemak niet mee, ze zulln zich waarschijnlijk achter privacy gaan schuilen en als smoes geven dat ze berichten niet kunnen lezen.
Daarnaast hebben ze laten weten dat die 240 euro berekend worden als waardecompensatie. In de voorwaardes staat iets over waardecompensatie maar er staat niets over het bedrag per contact. Kortom, je wordt opgelicht omdat Parship er bewust voor kiest om niet 100% transparant te zijn en eenzijdig beslist wat je per contact moet betalen en dat het ook nog eens in 1 keer van je rekening wordt afgeschreven! Ze dwingen je om contact te leggen, dat is immers de enige manier waarop je foto’s mag zien. Ze tellen werkelijk alles als contactlegging dus ook een glimlach wat je naar iemand verstuurd al zeg je geen boe of bah tegen diegene. Ze blijven zich ook nog beroepn op die niet transpante voorwaardes al weten ze zelf dat dit soort praktijken alles behalve redelijk is. Echt onwerkelijk.

Groet
NLCDXCCX

In mijn geval graag mijn lidmaatschap per direct beeindigen zonder dat ik 1 cent meer hoef te betalen. Ik heb immers al een maand betaald en heb er max twee weken op gezeten. Het lijkt mij dus zat.
Anders akkoord gaan met het voorstel wat ik eerder in mijn email had beschreven, nog twee maanden lidmaatschap om te kijken of parship iets voor mij is. Eventueel tegen een wat hoger lidmaatschap van max 50% meer dan het normale tarief.

Om anderen mensen te beschermen zou ik graag het volgend zien wijzigen bij Parship
TRANSPARANTIE!!!!

Niet alleen hier en daar het woord waardecompensatie en herroeping vermelden in de voorwaarde, gewoon echt informatir verstrekken over de financiele gevolgen als men contact legt, als is het maar een foto delen. Graag ook duidelijkheid over wat er per contact wordt berekend. Kortom: gewoon eerlijkheid en transparantie. Meer niet.

Groet
NLCDXCCX

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Parship over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Parship in behandeling genomen

Bericht van Parship

5 jaren geleden - Geachte meneer,Graag wil ik op uw klacht ingaan. De waardecompensatie wordt meerdere keren vermeld en moet specifiek worden geaccepteerd om een premium-lidmaatschap af te kunnen sluiten. Wij informeren onze leden vóór, tijdens en na de bestelling over de waardecompensatie. U heeft 26 contacten gelegd en geen 7! Dit hebben wij in os antwoord naar u ook zo gecommuniceerd. Bij de berekening van de waardecompensatie wordt de contactgarantie als maatstaf voor de waardecompensatie berekend. Dat waren er in uw geval 7. Dit wordt tijdens het bestelproces aangegeven. Graag wil ik uitleggen wat er bedoeld wordt met een "contact". Er is een contact met een ander, zodra men met dit lid een postvak deelt. Dit is bijvoorbeeld het geval als er een glimlach aan iemand is gestuurd, en deze persoon daarop met een persoonlijk bericht antwoordt. Om precies te zijn betekent dit, dat zodra u een vrij geformuleerd antwoord op een bericht van uzelf heeft gelezen, dit als een tot stand gekomen contact geldt. Als "bericht" geldt elke vorm van communicatie, zoals bijvoorbeeld vrij geformuleerde berichten van uzelf, glimlachen, IJsbrekers, complimentjes enz. Het is niet zo dat het versturen van een glimlach alleen als contact geldt.Tevens wil ik benadrukken dat als basis voor de waardecompensatie het aantal van de door u gelegde contacten wordt berekend en niet de door u gekozen looptijd van het premium-lidmaatschap. De berekening van de waardecompensatie is geheel conform de wetgeving en te vinden onder artikel 6:230s van het Burgerlijk Wetboek.Om deze redenen kunnen wij niet afzien van de waardecompensatie.Met vriendelijke groeten,Nico Teeuwen PARSHIP WebCare

Reactie van de melder van de klacht Z. Reyes

5 jaren geleden - Goedemiddag Nico,Ik schrijf nergens in mijn verhaal dat ik 7 contacten heb gehad. Ik schreef MEER dan 7. Dus 26 contacten is inderdaad meer dan 7, daar zijn we het ermee eens. Als u goed mijn verhaal had gelezen had u kunnen zien dat ik vooral ontevreden ben over hoe de waardecompensatie wordt berekend en het gebrek aan transparantie. Met uw antwoord hierboven bent u nog steeds erg ontwijkend. Geef nou gewoon aantwoord; wat kost 1 contact boven de 7?! Totdat dat niet duidelijk wordt vermeld in de voorwaarden gaan mensen zich bedrogen blijven voelen. Parship gaat daar niet eens op in terwijl over dit zelfde onderwerp er best veel klachten te vinden zijn op internet. Helaas kwam ik daar te laat achter. Ik ontken overigens niet dat er gesproken word over de waardecompensatie, dat heb ik hierboven ook aangegeven. Aub niet selectief lezen. Ik vind alleen dat Parship daar best duidelijker over mag zijn, vooral wat het financiële aspect betreft.Gr,Mvr Reyes

Reactie van de melder van de klacht Z. Reyes

5 jaren geleden - Wat ik verder ook nog kwijt wil is dat ik de andere klachten op deze pagina heb doorgenomen en daar staat eentje tussen op 5 februari van positivo70. Hij vermeldt dat hij 4 contacten heeft gehad en daarvoor 130 euro moest betalen. Als dit waar is dan is het vermelden van de 7 gegerandeerde contacten niet van toegevoegde waarde want al blijf je binnen die 7 contacten, je moet toch betalen!! Moeten we aannemen dat 1 contact dan 32 euro kost? Dat is natuurlijk oplichterij van de bovenste plank!! Hou eens een keer op met copy-paste van hetzelfde verhaal over de waardecompensatie - dat het in de voorwaarden staat en dat het ook in de bevestiging staat enz. Ja tuurlijk, er staat iets in maar wat je daadwerkelijk kwijt bent per contact, dat je ten alle tijden zal moeten betalen zodra je een bericht stuurt of ontvangt die beantwoord wordt dat staat er dan weer niet in. Dat noem ik bewust misleiden van mensen die hun heil zoeken in dit soort sites.. Jullie mogen mijn geld wel houden als jullie maar gewoon kappen anderen te misleiden door BEWUST INFORMATIE TE ONTHOUDEN.Verder wil ik jullie op de volgende link wijzen https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/webwinkels/het-afhandelen-van-een-bestelling-bedenktijd-bij-internetaankopen/bedenktijd-bij-diensten/Bij punt 3 staat het volgende: u hebt de consument vooraf geïnformeerd over de vergoeding die hij moet betalen als hij besluit te ontbinden. De vergoeding die u in rekening brengt moet wel redelijk zijn.Naar mijn mening houdt Parship zich hier niet aan. Ik ben bereid om dit juridisch aan te vechten. Ik ga dit op twitter, facebook en alle andere sociale media site posten. Parship heeft op deze wijze genoeg mensen geld afhandig gemaakt. Ik denk eerder dat Parship mij een jaar gratis abbonoment verschuldigd is omdat zij zich niet helemaal aan de regels houden.Ik hou jullie op de hoogte hoe dit verder verloopt.Gr Reyes.

Reactie van de melder van de klacht Z. Reyes

5 jaren geleden - Update:Ik heb zojuist contact opgenomen met rechtsbijstand en acm en die hebben beide aangegeven dat dit simpelweg niet kan. Op het moment dat je na gebruik van je herroepingsrecht alsnog 75% van het jaarabbo moet betalen dan heeft een wettelijk bedenktijd geen zin. Parship kan van alles vermelden over waardecompensatie in de voorwaarden maar dat maakt dit soort praktijken nog steeds niet legaal. Ik heb bij acm een dossier laten openen en ik zal hun ook op d hoogte blijven houden van de ontwikkelingen met Parship. Gr Reyes.

Bericht van Parship

5 jaren geleden - Geachte mevrouw Reyes,Graag ga ik heel kort in op uw updates over de klacht. Zoals wij u naar aanleiding van uw e-mail hadden gevraagd, was het niet duidelijk of u werkelijk wilde herroepen en hebben u meegedeeld wat dit tot gevolg zou hebben en dat wij de waardecompensatie moeten berekenen. De herroeping is dus nog niet verwerkt.Daarop heeft u onmiddellijk klachten geplaatst hoewel de herroeping nog niet is verwerkt. U dwingt mij tot een reactie op klacht.nl hoewel wij naar aanleiding van uw vraag: "Ik zou graag in eerste instantie nog even op parship willen blijven voor max 1-2 maanden om te kijken of het misschien nog wat wordt. Mocht dat niet mogelijk zijn dan wil ik gebruik maken van mijn bedenktijd van 14 dagen en mijn lidmaatschap herroepen"om een reactie hebben gevraagd of u ook werkelijk wilt herroepen. Dat is allemaal erg absurd daardoor. Ik zou u willen vragen eerst te laten weten of u de herroeping door wilt zetten.Met vriendelijke groeten,Nico TeeuwenPARSHIP WebCare

Reactie van de melder van de klacht Z. Reyes

5 jaren geleden - Beste nico, Op advies van mijn rechtsbijstand heb ik vanmiddag al gereageerd op dat bericht waarin jullie aangeven dat herroeping alleen mogelijk is als ik een absurd hoog bedrag laat afschrijven van mijn rekening. Daar ga ik NIET mee akkoord!! Ik heb op die mail gereageerd en doe het hier nog een een keer! Ik wil herroepen en wil mijn geld terug ik ga niets meer betalen!! Over smaad en laster is hier geen sprake. Ik laat enkel weten wat mijn ervaring is en hoe ik behandeld ben door Parship. ik heb een twitter bericht gestuurd naar acm waarin ik vraag om deze zaak te bekijken. Wat op fb is geplaast is een negatieve review over parship en daar barst het internet van. Ik delete alle berichten op het moment dat ik mijn geld terug krijg en de overeenkomst wordt ontbonden zoals het hoort. Eerder niet. Wat jullie doen is chantage. Of je betaalt een forst bedrag om te ontbinden of je blijft een jaar lid tegen een nog hoger bedrag. Zeg nou eerlijk wie is hier aan het chanteren?

Reactie van de melder van de klacht Z. Reyes

5 jaren geleden - Voor de gene die mijn bovenstaande reactie lezen en denken waarom begint ze over smaad, laster en changage enz. Nou parship heeft mij via email benaderd en layen weten dat ze juridische stappen gaan ondernemen als ik alle berichten niet wis van sociale media. Ze zijn van mening dat ik aan het chanteren ben.

Reactie van de melder van de klacht Z. Reyes

5 jaren geleden - Zoals beloofd hierbij een update. Vorige week nadat ik bovenstaande reacties had geplaatst ben ik via e-mail benaderd door een leidinggevende bij Parship. Hij wilde mij tegemoetkomen en het openstaand bedrag halveren naar 117 euro. Hier ben ik ook niet mee akkoord gegaan en de email beantwoord met het volgend bericht: ------------------------------------------------------“Beste meneer xxxx,Bedankt voor uw reactie.Ik kan echter niet instemmen met de geboden compensatie en wel om de volgende redenen:Met de berekening van de waardecompensatie ben ik het er niet mee eens. Aangezien Parship meent de waardecompensatie te berekenen op grond van het aantal (gegarandeerde) contacten heb ik op mijn beurt diverse malen gevraagd wat één contact zou kosten. Dit staat nergens in de voorwaarden vermeld, en ook niet bij de bevestiging die ik per email ontvangen heb na het afsluiten van het abonnement. Ik begrijp dat er verschillende prijzen zijn voor verschillende lidmaatschappen maar ik vraag om mijn geval individueel te bekijken en aan te geven wat dit in mijn geval zou moeten kosten of in ieder geval graag de onkosten overleggen. Ik neem aan dat er niet zomaar bedragen uit de lucht gegrepen zijn. Er word mij elektronisch een factuur verstuurd met bedragen zonder enige verdere uitleg. U begrijp toch wel dat ik dit niet zonder meer ga accepteren?Parship beroept zich meerdere malen op het Burgerlijk Wetboek 6 artikel 230s. Hierin staat het volgende over het bedrag wat er eventueel bij de klant in rekening mag worden gebracht:"Bij uitoefening van het recht van ontbinding na een verzoek overeenkomstig artikel 230t lid 3 of artikel 230v lid 8 is de consument de handelaar een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de handelaar is nagekomen op het moment van uitoefening van het hiervoor bedoelde recht, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis. HET EVENREDIG BEDRAG DAT DE CONSUMENT AAN DE HANDELAAR MOET BETALEN, WORDT BEREKEND OP GROND VAN DE TOTALE PRIJS ZOALS VASTEGELEGD IN DE OVEREENKOMST."Parship biedt abonnementen aan die voor x aantal maanden/jaar gelden. Op basis hiervan - niet per contact - worden er prijzen overeengekomen. M.a.w. Parship biedt lidmaatschappen aan voor een overeengekomen tijd, en geen lidmaatschappen voor een overeengekomen aantal contacten. Het lijkt mij dus dat Parship geen uitzondering kan maken bij een herroeping en andere factoren als grondslag mag gebruiken om waardecompensatie te berekenen. Ik vind het dus heel opmerkelijk dat u het woord coulance gebruikt in uw betoog wanneer u aangaf dat mij in eerste instantie 'maar' 75% van het totaalprijs werd gevraagd. Dat is alles behalve 'fair'. Ook heb ik gevraagd hoe het zit als er minder dan 7 contacten worden gemaakt omdat ik andere klachten heb gelezen waarbij dit het geval was en men toen ook waardecompensatie moest betalen. Al begrijp ik dat Parship niet verplicht is om deze vraag te beantwoorden, doch zou het misschien duidelijkheid scheppen over de vele vragen omtrent de waardecompensatie waar kennelijk veel (ex) leden mee zitten. Hierover is helaas niets over te vinden in de voorwaarden. Dit brengt mij tot mijn volgende punt. Op de website van ACM (Autoriteit Consument & Markt) staat het volgende over eventuele vergoedingen die in rekening gebracht mogen worden als de consument besluit te ontbinden binnen de bedenktijd:"u hebt de consument vooraf geïnformeerd over de vergoeding die hij moet betalen als hij besluit te ontbinden. De vergoeding die u in rekening brengt moet wel redelijk zijn."Ik ben door Parship nergens geïnformeerd over de kosten die ik zou moeten betalen bij een ontbinding cq herroeping. Ook zijn de kosten mijn inziens niet redelijk en buiten proportie. De waardecompensatie zou in mijn geval niet meer moeten zijn dan euro 313,95 / 365 (*14) = euro 12,04. Aangezien ik inmiddels euro 29,43 heb betaald bij het aanmelden ben ik Parship niets schuldig.Ik wil u verder meegeven dat het mij al lang niet meer om het geld gaat maar enkel om het principe. Ik ben van mening dat dit absoluut niet door de beugel kan en als dit voor de rechter zou moeten komen heb ik er alle vertrouwen in dat ik in het gelijk zal worden gesteld. Ook vraag middels deze e-mail voor de 4de keer om de overeenkomst onmiddellijk te vernietigen danwel te ontbinden.Ik verzoek u de vordering te laten vallen en mij hiervan binnen 7 dagen na dagtekening van deze e-mail een bewijs te verstrekken. Indien u hiertoe niet bereid bent, verzoek ik u mij gemotiveerd en gedocumenteerd aan te tonen op grond waarvan ik de vordering wel zou moeten voldoen. Tevens ga ik ervan uit dat u verdere invorderingsmaatregelen zult staken totdat deze kwestie is opgehelderd.Mochten wij niet uitkomen dan zal mijn volgende stap zijn om deze kwestie voor te leggen aan Thuiswinkel/Geschillencommissie waarbij Parship is aangesloten.Met vriendelijke groet,Z.Reyes “ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reactie van de melder van de klacht Z. Reyes

5 jaren geleden - Ik kreeg gister bericht van Parship dat ik niets extra hoeft te betalen. Met de 29.43 die ik betaald heb om mij aan te melden nemen ze genoegen. Zo, dat was het dan. Ik hoop dat ik anderen hiermee heb kunnen helpen!!Fijne dag verder.

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parship een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parship

Heeft op 22 juli 2015 om 10:44 geantwoord

Wij, de klantenservice van PARSHIP en de melder van de klacht, mevrouw Reyes, hebben uitvoerig met elkaar gecorrespondeerd en zijn tot een oplossing gekomen.

Met vriendelijke groeten,
Nico Teeuwen