Klacht: Herkansings examen pas mogelijk na 90 dagen wachten

op 06 mei 2016 over NHA in de categorie Opleidingen en cursussen

Sinds 2015 volg ik de opleiding verzorgende ig bij de NHA.

Nu heb ik een van de laatst examens niet met een voldoende af gesloten en wil deze op korte termijn over doen. Volgens de onderwijs en examenregeling 2014 -verzorgende ig blz 40 hoofdstuk 5.4 mag je zoveel herkanssingen doen als je wilde.
Volgens op de plaza te vinde belinfo -Belangrijke_informatie_MBO_Opleidingen_14-15 staat dat je 4 keer per jaar een examen mag doen.

Het is dan raar dat de nha een 90 dagen termijn aan houd waarneer er op nieuw examen gedaan mag worden. Na telefonische navraag blijkt dat de NHA de regels wil veranderen na 90 dagen tussen de examens bij herkansingen in plaats van de nu nog geldenden regeling van 4 keer per jaar examen.

En het dan raar vinden dat er meerdere leerlingen een herexamen aan proberen te vragen. Ik ben dus niet de enige die last heeft van deze nog niet ingegane regeling maar alvast wel doorgevoerd.

Als de NHA hun eigen regels na neeft en niet alvast vooruit werkt in de toekomst en dood leuk zegt via de telefoon dat ze er niks aan kunnen doen. En dat in de toekomst de regels gaan worden aangepast.

Werkt u nu dan niet een heel klein beetje buiten het geldende examen regelement. En had u niet alle leerlingen via de plaza hiervan op de hoogte kunnen( moeten ) brengen. Dat de regeling gaat verander van af .... datum.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar NHA over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NHA in behandeling genomen

Bericht van NHA

1 jaar geleden - Geachte mevrouw Van der Burg - Hamer, Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en voorgelegd aan de eindverantwoordelijke afdeling. Op korte termijn verwachten wij u te kunnen voorzien van een inhoudelijke reactie. Met vriendelijk groet, Klantenservice NHA

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat NHA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NHA

Heeft op 19 mei 2016 om 09:30 geantwoord