Klacht: Herinneringskosten maar geen ontvangen herinneringen

op 04 september 2018 over Afterpay in de categorie Betalingsdiensten

Ik denk dat het ondertussen al de 10e keer is dat ik afterpay hierover benader (waar ik ook amper reactie op krijg). Ik krijg geen één keer een herinnering en INEENS krijg ik per post een brief waar twee keer herinneringskosten in rekening worden gebracht. Op die brief staat zelfs dat ik al meerdere herinneringen zou moeten hebben ontvangen, wat dus niet het geval is. Heb hierover al meerdere keren contact gehad met Afterpay en ook al meerdere keren aangegeven dat ik alles per post wil ontvangen, omdat het via email blijkbaar niet goed gaat?! En weer krijg ik deze week 2 (!!) Brieven waarbij er gewoon ruim 16 euro aan extra kosten wordt gerekend. Stuur ik er een mail over (met hoge prio) en er wordt niet op gereageerd.

Oftewel; ontzettend slechte service en al helemaal bijzonder slecht dat ik er ELKE keer weer zelf achteraan moet

Herinneringskosten worden in mindering gebracht en alle brieven worden voortaan (zoals reeds afgesproken) ook per post verzonden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Afterpay over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Afterpay in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Afterpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Afterpay

Heeft op 05 september 2018 om 12:26 geantwoord

Beste mevrouw Van den Berg,

Bedankt voor je bericht. In je bericht vraag je ons de administratiekosten die zijn ontstaan te corrigeren en het factuurtraject aan te passen naar facturering per post.

Dit is echter niet mogelijk. AfterPay factureert per mail, dit wordt ook aangegeven tijdens het plaatsen van de bestelling. Wel zou je ervoor kunnen kiezen de AfterPay app te downloaden op je telefoon of een account aan te maken op je computer, zodat je daar je betaaloverzichten beschikbaar krijgt en niet meer alleen afhankelijk bent van facturen per mail.

Je geeft aan dat je ons per mail bericht hebt gestuurd, maar deze hebben wij tot op heden niet ontvangen. Wellicht heb je onze mail beantwoord, echter is dat een no-reply mail. Je kunt ons bereiken via klantenservice@afterpay.nl en ontvangt dan altijd reactie.

Je besteld regelmatig via onze betaalwijze en daar zijn wij erg blij mee, maar dat betekent dus ook dat je bekent bent met onze wijze van facturering. Indien je niet binnen 14 dagen een betaaloverzicht per mail ontvangt, dien je contact met ons op te nemen. De besteldatum is 10-07-2018, wij hebben echter nu pas van jou vernomen.

De administratiekosten worden in rekening gebracht conform de betalingsvoorwaarden van AfterPay(AfterPay voorwaarden):https:www.afterpay.nlnlalgemeenbetalen-met-afterpaybetalingsvoorwaarden Tijdens het plaatsen van de bestelling, ben je akkoord gegaan met deze voorwaarden.

We vertrouwen erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Monique

Heeft op 05 september 2018 om 12:44 geantwoord

Hoi Monique, ik heb niet nu pas contact met jullie opgenomen. Ik heb meerdere mails naar klantenservice@afterpay.nl gestuurd (mét hoge prioriteit), waar ik tot op heden nog geen reactie op heb ontvangen. Dus het verhaal wat hier staat klopt niet. Daarnaast zie ik dat ik veruit niet de enige ben met deze klacht!! Dus het komt niet uit de lucht vallen.
Het is mij toentertijd over de telefoon toegezegd dat ik de facturen per post kon ontvangen, dus het is erg bijzonder dat u nu vermeldt dat dat niet kan?!

Daarnaast kies ik voor jullie als betaalwijze omdat ik, als alleenstaand moeder, nou eenmaal niet altijd de tijd en zeker het geld heb op het moment dat ik iets nodig heb. Dat is dan meteen ook de reden dat ik niet ZELF achter een factuur aan ga, wat mij JULLIE werk lijkt?? Ik hoor daar op een normale manier aan herinnerd te worden en niet na 2 maanden plus ineens 16 euro herinneringskosten. Nogmaals ga ik ervan uit dat jullie die herinneringskosten in mindering brengen en anders verlengen met een maand tijd. Aangezien ik deze maand nog met 30 euro moet leven ;-)
Ik zal nooit meer via jullie bestellen. Billink of Klarna doet wat dat betreft VEEL betere zaken dan jullie! Mega slechte service en ontzettende geldklopperij.

Alle klachten die gemeld zijn door Kristavdberg25