Klacht: herinnering incasso voor niet geleverde dienst, misleidende communicatie.

dhr Gennissen op 22 oktober 2020 over HelloFresh in de categorie Maaltijdbezorging

Aan het Helofreshteam afdeling debiteuren en de directie.
Wij ontvangen ten onrechte betalingsherinneringen met dreigementen voor incassokosten. Daar zijn wij niet van gediend en ik wil u verzoeken daarmee te stoppen, In deze brief zet ik uiteen waarom wij geen betalingsverplichting naar uw bedrijf hebben.
Graag ontvang ik van u een bevestiging dat onze betalingsachterstand uit uw systeem is verwijderd.
Situatie
op 3 september ontving mijn vrouw een email van een familielid dat zij een gratis box kon bestellen. Het leek haar leuk om weer eens Hello Fresh te proberen, dus daar wilde ze gebruik van maken. Tijdens het invullen werd zij doorgestuurd naar een banner op uw website om haar account weer te activeren. Dat deed zij, zonder dat er iets werd vermeld dat hierdoor de box niet gratis zou zijn.
Vervolgens liep de site vast, waardoor de bestelling ook niet bevestigd kon worden. Dat is ook telefonisch bevestigd aan ons. Het was dus niet gelukt door uw website. Daarom heeft mijn vrouw toen alsnog boodschappen gehaald voor die week.
Op 9 september ontving mijn vrouw vreemd genoeg een sms dat de box de volgende avond toch bezorgd zou worden. Niets over gratis daarbij vermeld. zij heeft meteen daarover gebeld naar uw bedrijf om aan te geven dat het niet klopte, omdat de bestelling niet door ging. Wij waren zeer verbaast dat Hello Fresh zomaar 50,39 van mijn rekening had afgeschreven. Terwijl bij de bestelling alleen 0,01 cent was gevraagd om zogenaamd het account te activeren. Deze illegale betaling is weer terug gestort gelukkig.
In het telefoongesprek werd mijn vrouw overrompeld met de mededeling dat ze een te goed zou krijgen van die 50.39. Dat wilde ze niet en er is op uw opnameband duidelijk te horen dat zij aangaf dit niet leuk te vinden. Zij gaf niet aan niet akkoord te gaan, maar dit is misleidende communicatie, omdat het werd gebracht alsof het geen keuze was.
Nu ontvangen wij herinneringen en dreigementen voor incassokosten. Ik hoop dat u met het lezen van hetgeen hierboven zult begrijpen dat wij dat net gaan betalen. De manier waarop Hello Fresh klanten misleid is riekt naar oplichting. Wij zullen dan ook niet twijfelen om dit verder op te pakken met onze advocaat en ons te richten tot consumenten media en social media. Dat klinkt misschien wel erg grof en bedreigend, maar ik kan u melden dat mijn vrouw hier woest om is, omdat ze zich bedrogen voelt.
resuméU stuurt een kettingbrief met aanbieding voor gratis pakketer is geen bestelling gedaan omdat de website vast lieper wordt niet gemeld dat het niet gratis is, omdat er al een account was
Dat account was al 5 jaar niet gebruikter is op tijd gebeld om het te annuleren
Graag ontvang ik binnen een week uw bevestiging dat onze betalingsachterstand uit het systeem is verwijderd. Doe u dat niet? Dan richten wij ons tot social media, consumentenbond en onze advocaat. Hopelijk komt het niet zo ver en kunnen we in de toekomst wellicht weer eens een box bestellen. Maar niet op deze manier.
Hartelijk dank
Maurice Gennissen en Olga Leenaars

factuur 2020940986039
ordernr 232599856
klantnummer 100784728

einde herinneringen en dreigementen incassokosten en betalingsachterstand uit systeem.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar HelloFresh over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door HelloFresh in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat HelloFresh een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

HelloFresh

Heeft op 23 oktober 2020 om 17:00 geantwoord

Hi Maurice,

Bedankt voor je uitgebreide bericht. Het is vervelend dat deze situatie is ontstaan. Ik zou je graag verder helpen, maar dat is via deze weg helaas niet mogelijk. Ik raad je daarom aan contact op te nemen met onze klantenservice. Telefonisch zijn wij bereikbaar op 0207602014 en via Whatsapp op 31202624446.

Groet,
Merel

Alle klachten die gemeld zijn door dhr Gennissen