Klacht: Hele dag thuis,tochmelding geadresseerde niet thuis!

op 06 juli 2012 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Gisteren (5-7) zou mijn pakketje Duplo (voor een jarig kind) bezorgd worden. Omdat de verjaardag zaterdag is, ben ik er de hele dag voor thuis gebleven.
Op een gegeven moment (rond half 10) zag ik een DHL busje in de straat naast mijn raam staan. De bezorger is uitgestapt, heeft wat achterin gelegd , is weer in gestapt en heeft 20 minuten(!) in het busje met zijn Iphone zitten spelen. Ik heb nog geroepen naar hem of hij mijn pakketje had, maar daar kwam geen reactie op. Na 20 minuten reed hij weer weg. Er is dus niet aangebeld! Vervolgens stond er m 14:00u op de site dat iknie thuis was! Daarop heb ik de klantenservice gebeld. Ik kreeg een chagrijnige mevrouw aan de telefoon die weinig behulpzaam was. Het pakketje zou de volgende dag nogmaals aangeboden worden en dat was volgens haar de oplossing. Ik was het daar niet mee eens, want ik had afspraken staan en kon dus niet de hele dag thuis blijven voor het pakketje. Dat was volgens haar dan mijn probleem!
Nadat ik vanochtend wederom een DHL busje in de straat zag staan, keek ik weer op de site. Tot mijn verbazing stond er dat het pakketje ’s avonds nogmaals is aangeboden! Ten eerste had de mevrouw van de klantenservice gezegd dat het de volgende dag zougebeuren en ten tweede is dat helemaal niet waar! Ikben al die tijd thuis geweest en bovendien hadden we bezoek, waardoor ik zeker weet da de bel het doet! Toen ook het busje vanochtend wegreed zonder mij mijn pakketje te bezorgen, heb ik dus wederom de klantenservice gebeld. De mevrouw vandaag was weliswaar minder chagrijnig, maar ook zij was weinig behulpzaam. Ze zei dat ik maar gewoon thuis moest blijven, het pakketje kwam vanzelf. Op mijn uitleg van de klacht en het feit dat ik nu waarschijnlijk een nieuw kado moet halen, omdat ik anders morgen op een verjaardag sta zonder, kwam alleen de reactie ‘dat dat jammer was’!
Dat is dus geen oplossing en afhandeling van een klacht. Ik heb gisteren nota bene nog gevraagd of het mogelijk was dat de bezorger ’s avonds nogmaals zou komen, dit kon echter niet volgens de klantenservice. Nogal jammer om dan weer te lezen dat je niet thuis was! Iklees hier overigens heel veel van dat soortverhalen over DHL

DHL had mijn pakket netjes moet afleveren, ik blijf er niet voor niks voor thuis. Compensatie zou fijn zijn; ik ben immers genoodzaakt een nieuw kado in de winkelte halen, omdat mijn pakket niet op tijd is, waardoor ik extra kosten maak.
Bovendien moet DHL niet liegen, tweemaal zeggen dat geadresseerde niet thuis is, terwijl je niet eens hebt aangebeld?! En ga aub werken aan personeel, zowel bezorgers als klantenservice!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 06 juli 2012 om 11:43 geantwoord

Beste klant,

Wij hebben uw vraag doorgezet naar DHLFORYOU.NL . Zij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Mocht u inhoudelijk vragen hebben over uw zending dan kunt u contact met de customer service van DHLFORYOU.NL via 0900 222 21 21 of per mail naar klantenservice.dhlforyou@dhl.com .

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

DHL Express Webcare Team

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van DHL beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Pakketje1