Klacht: HBO psychosociaal counseler

op 01 december 2017 over NHA in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik had me aangemeld voor de opleiding HBO psychosociaal counselor vorig jaar. Ik dacht, we gaan even een jaartje dit proberen. Ik kreeg de 21+ toets, die je thuis moest maken. Uiteraard slaagt iedereen hiervoor, want de antwoorden staan op internet.
Dat gaf al aan hoe graag NHA nieuwe studenten wilt. Vervolgens actief bezig geweest aan de studie voor 3 maanden. Al lerend uit stancils die je krijgt geleverd. Helaas kon deze studie mijn aandacht niet meer krijgen door omstandigheden in mijn prive leven.Totaal was ik de opleiding vergeten. Totdat ik de rekening kreeg en weer een zielig doosje met stancils. Ik belde de klantenservice, dat ik graag even contact met ze had gehad voordat ze mijn jaar verlengden om even te overleggen wat wijs was. Helaas volgens NHA was ik te laat met opzeggen, en verwezen mij naar de website waar de voorwaarden stonden. Volgens de NHA had ik getekend voor 3 jaar. Best vreemd, want ik heb in 2016 gelezen dat er in het eerste jaar wordt gekeken naar de resultaten. Maar ja op een website kan je ten alle tijden de voorwaarden veranderen.
Nu zit ik dus aan een opleiding vast nog voor 2018 die ik niet kan betalen, en niet wil volgen. En NHA blijft voet bij stuk houden. Beetje jammer dat ik mijn toekomst niet kan voortzetten met een opleiding die mij wel goed ligt en die ik wel kan betalen. En dat mij dit nu wordt ontnomen door de NHA.

Als ik mijn opleiding voor dit jaar kan opzeggen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NHA over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NHA in behandeling genomen

Bericht van NHA

9 maanden geleden - Wij hebben de klacht in behandeling genomen en doorgezet naar de juiste afdeling voor behandeling. Cursist is hiervan op de hoogte gesteld.

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NHA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NHA

Heeft op 14 december 2017 om 12:17 geantwoord

Naar aanleiding van het bericht van de cursist hebben wij de klacht in behandeling genomen en doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Zij hebben de klacht opgepakt en na het bestuderen van het dossier de cursist schriftelijk op de hoogte gesteld van de juiste procedure die van toepassing is bij dit dossier.

Heeft op 14 december 2017 om 14:10 geantwoord

Niet tevreden, want het lesgeld voor aankomend jaar moet ik toch betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door ramonavr