Klacht: Haperende Droger

op 17 september 2018 over Siemens in de categorie Electronica Merken

Mijn Siemens WT46E304NL 9309 droger ging ineens kuren vertonen in de vorm van er telkens ermee stoppen na 2-3 min en geeft de fout code f11 aan, soms blijft hij ook stil hangen en gaat dan ook tikken.

Een monteur van Siemens gaf aan dat het aan de sturingsmodule ligt wat mij €254 gaat kosten incl de coulance van €127 terwijl hij maar €409 kostte en mij al €59 voorrijkosten heeft gekost, dus € 313 in totaal.

Als het dan weer na 2 jaar kapot gaat schiet het weinig op.

Ik belde van tevoren nog voor de verwachtte kosten en dat het waarschijnlijk aan de module ligt maar dan weten ze ineens niks en de monteur verteld het in 5 minuten wat mij 59 euro heeft gekost.

Siemens mailde:
Hieronder een specificatie van de kosten zonder coulance.
Voorrijden 59,90
Onderdelen 205,75
Voorbereiding 7,40
Klein materiaal 3,79
Veiligheidstest 3,79
1 uur tarief 89,50

Mijn reactie daarop was dat de arbeidsloon ineens veel hoger is dan de 37 excl btw wat op de factuur staat en dan is het ineens 85 arbeidsloon. Ook gaf de monteur aan dat de voorrijkosten maar 1 keer waren, als ik het laat maken dus de 2de bezoek zou dan gratis zijn.

Sindsdien reageren ze al maanden niet meer op mijn mails.

De droger heb ik zelf zo ver uit elkaar gehaald en de sturingsmodule in en uit geplugd. Dit heeft een tijdje geholpen, maar af en toe loopt het steeds vaker vast.

De 59euro voorrijkosten terug ontvangen, omdat het bezoek geen nut had.

Ik had van tevoren al aangegeven waar het aan lag, maar daarop kreeg ik geen hulp.

Na het bezoek van de monteur kon ik ineens wel reacties krijgen op technische vragen van Siemens.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Siemens

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Siemens nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door erwinl6