Klacht: GSMWeb overtreed wettelijke koop/ verkoopvoorwaarden

op 10 mei 2017 over GSMWeb in de categorie Internetshops - Mobiele telefoons

2015 heb ik mijn abonnement verlengd via GSMWeb met een IPhone 6. Echter hoorde ik een tijdje niets waardoor ik netjes mailde om aan te geven dat ik niets had ontvangen (30-6-2017).

Vervolgens kreeg ik van een buurtje een paar dagen later een kapot envelopje met toestel. Helaas gaf het toestel geen gehoor. Ik heb toen netjes contact opgenomen met GSMWeb en ook om een verzendbewijs gevraagd omdat ik twijfelde om het toestel was gewisseld. GSMWeb heeft nooit een verzend/ afleverbewijs geleverd en ik werd doorverwezen naar Apple. Echter kon ik het toestel alleen naar Amsterdam brengen (ik woon zelf nabij de Antwerpse grens). Een andere optie was ophalen. Tussen 8:00 en 18:00 kon het toestel opgehaald worden en zo zou het afleveren ook gaan. Omdat ik geen verlof uren meer had, kon ik hier geen verlof voor nemen. Daarnaast is het niet aan mij om zoiets op te lossen.

Een reactie bleef uit vanuit GSMWeb waardoor ik het toestel bij een telefoonzaak in de buurt heb laten maken. Er moest een nieuw microfoontje geplaatst worden. In totaal € 300,-
Een week later (toevallig exact na de bedenktijd) nam GSMWeb contact op. Ze gaven als slap excuus aan dat zij zo lang niets lieten weten wegens drukte (terwijl er eerst binnen een dag gereageerd werd). Het was wel erg opvallend dat de drukte de 14 dagen bedenktijd mooi vulde. Ik gaf aan het toestel te hebben gemaakt en trok de incasso in aangezien zij verplicht waren het toestel te vervangen of te repareren (wettelijk plicht). Al had ik nog steeds geen afleverbewijs ontvangen van ze. Dus ik heb geen idee wie er voor dit toestel had getekend en of dit wel een nieuw toestel was.

Nu bijna 2 jaar verder krijg ik een dreigement dat zij € 287,- eisen en anders naar Intrum Justitia stappen en dat ik naast het bedrag ook nog incasso kosten zou krijgen.

Ik vroeg om het afleverbewijs en om de € 300,- te dekken voor de reparatie. Vervolgend bleef ene medewerkster genaamd “Marjolein” een reeks verwijten richting mij sturen. Een eindeloze kinderachtige discussie dat niets weg heeft van professioneel handelen.
Ik zou lang genoeg de tijd hebben gehad om te betalen… Pardon? Uiteraard reageerde ik in dezelfde aso taaltje dat GSMWeb lang genoeg de tijd heeft gehad om mij een afleverbewijs te sturen.

Vervolgens maakt madam ervan dat ik herinneringen zou hebben gehad en dat ik nu te lang had gewacht waardoor zij niets meer kunnen doen. Kennelijk konden ze vanaf dag één al niets doen…
Marjolein blijft de feiten verdraaien in haar voordeel (voordeel van GSMWeb) maar het bewijs geeft toch echt aan dat ZIJ hun afspraken niet zijn nagekomen.

Ik heb nu aangegeven dat zij tot vrijdag de tijd hebben om het volgende te leveren:
– afleverbewijs telefoon voorzien van handtekening en waar deze is afgeleverd (want ik heb niets in ontvangst genomen en er woont verder niemand op mijn adres).
– afleverbewijzen van zogeheten herinneringen.

Indien zij hier niet aan voldoen, eis ik € 300,- reparatiekosten en € 363,- aan maandelijkse termijnen waarmee ik de telefoon afbetaal.

Wat een oplichterij! Indien ik Intrum Justitia aan de deur krijg dan verwacht ik dat zij wel onderzoek doen eer ze hun handen branden aan dergelijke oplichtingspraktijken.

Wanneer GSMWeb stopt met lastigvallen en dreigementen voor een bedrag dat al betaald is aan een reparatie omdat zij hun wettelijke verplichtingen niet zijn nagekomen.

Mijn vermoeden is namelijk dat het toestel gewoon omgewisseld is voor een kapot toestel (hetzij door de buurtbewoner of een ander... ik heb namelijk geen idee waar deze is afgeleverd). Ik vraag mij zelfs af of het toestel aangetekend/ verzekerd is verzonden. Het is immers aan de verzendende partij om het product ongeschonden bij de consument af te leveren. Wanneer zij voor PostNL kiezen als koerier, is dat niet aan mij om te achterhalen...

Het openstaand bedrag verrekenen met de gemaakte reparatie kosten is vanuit mijn kant al een ontzettend gulle oplossing.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GSMWeb

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GSMWeb nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door VIP84