Klacht: Obeschofte behandeling door medewerker GSM-shop te Roosendaal

op 18 november 2014 over GSM Shop in de categorie Telecomwinkels

Geachte team,
Graag zou ik mijn ongenoegen willen uiten over de onbeschofte behandeling door een van uw medewerker, die daar de baas is van GSM-Shop te Roosendaal.
Op 12-11-2014 ben ik door een concurrent doorverwezen naar uw shop t.w. Roselaarplein 29 te Roosendaal, omdat de concurrent geen losse gsm toestellen verkochten en een toestel die ik graag wilde hebben. Omdat ik niet echt thuis ben en een leek in deze moderne apparatuur, zocht ik eigenlijk een eenvoudig toestel. Een toestel waar ik alleen mee kon sms’en, bellen en foto’s erop kon zetten. Meer hoefde ik niet, omdat ik de toestellen van tegenwoordig best wel ingewikkeld vind. Ik wilde een toestel waar ik de foto van mijn overleden moeder ls achtergrond wilde hebben. Uiteindelijk heb ik me laten overtuigen door 2 jonge medewerkers van uw shop, waarvan 1 naam bekend is via het kassabonnetje, genaamd Laurens van der Smissen, om een toestel te kopen met touchscreen, een Samsung Galaxy Young 2 SM-G130HN. Omdat ik alleen Sim Only heb bij T-Mobile kon ik het sim- en geheugenkaartje voor dit toestel gebruiken. Ik vertelde dat ik helemaal in de gsm toestellen niet in thuis was en vroeg mij te helpen de GSM te installeren. Hij deed dit ook en gaf tevens uitleg over hoe en wat te doen. Soms vroeg hij zijn jonge collega om hulp. Ondertussen kwamen er 2 licht getinte mannen de shop binnen gelopen, een kleine en een grote, in kostuum. Zonder te groeten en star voor zich uitkijkend, liepen ze naar achteren toe en kwamen zonder colbert de winkel in. Ik vroeg aan aan Laurens of die kleine man zijn baas was en hij bevestigde dat. Terwijl Laurens mij nog aan het uitleggen was, werden we abrupt onderbroken door zijn baas. Hij zei dat als ik iets wilde weten maar op Google moest kijken, daar de handleiding moest opzoeken, want daar stond alles in hoe het werkte, en meneer ging verder met iets zoeken in de computer. Meneer wist niet eens dat ik alleen een toestel had gekocht. Ik keek verbaasd naar Laurens en hij boog zijn hoofd beschamend naar beneden. Toen werd er gevraagd, contant of pinnen. Omdat ik Laurens niet voor het hoofd wilde stoten vanwege het onbeschofte gedrag van zijn baas, kocht ik het toestel en ik kon gaan zonder nog maar iets te mogen vragen. De volgende dag 13-11-2014 ben ik terug gegaan naar de shop om nog het een en ander te vragen dat het niet in de beschrijving stond. Het ging over het overzetten van foto’s op het nieuwe toestel. Ik wilde mijn overleden moeder als achtergrond. Dit hebben de 2medewerkers van de vorige dag samen erop gezet. Ik vroeg of het normaal was wat zijn baas deed. De jongens zeiden dat zij van de baas opdracht hadden gekregen zich niet te lang met klanten bezig mogen houden. Dat hij dit wel vaker deed als hij vond dat zij te lang bezig waren met een klant. Dat vond ik maar vreemd, zoiets had ik nog nooit mee gemaakt. De klant is immers koning. De dag erop 14-11-2014 ben ik weer naar de shop gegaan om te vragen waar mijn notitie’s waren gebleven dat ik ze niet kon vinden. Laurens zei dat deze niet worden overgenomen door de simkaart of geheugenkaart, dat ik ze zelf opnieuw in moest voeren. Ook dit stond niet in de handleiding. Ik vroeg waar ik ze kon vinden en hij zei dat ze te vinden waren op mijn oude gsm. Hij vertelde dat ik zonder sim- en geheugenkaartje de oude gsm kon openen. En tot mijn verbazing zaten ze er nog in. Ik vroeg of hij tijd had om een vergrendeling code erop te zetten. Dit heeft hij ook gedaan, er waren immers geen klanten in de winkel. Toen kwam de baas weer binnen gelopen en die zei geen boe of bah, hij keek ons aan als blikken konden doden. Hij zag ons praten en keek met een afkeurende blik naar ons. Ik vroeg om een pennetje voor de toetsenbord en de baas stond op een afstand te kijken of Laurens niet te lang met mij aan het praten was. Hij durfde bijna geen uitleg te geven over de verschillende pennetjes. Ik betaalde maar snel en weer werd er niets tegen mij gezegd door de baas. Geen woord, niet eens gedag.
Ik bedankte Laurens voor zijn goede service en zei dat ik trots op hem was en wenste hem veel sterkte. Toen ik thuis was wilde ik de gsm ontgrendelen. Ik voerde de code in en wachtte tot het het woord OK te voorschijn kwam. Die verscheen niet op het scherm. Na diverse malen de onderste toetsen van de gsm te hebben geprobeerd om te ontgrendelen, besloot ik te bellen naar uw shop. Ik kreeg weliswaar de baas aan de telefoon, zei dat ik die middag weer langs was geweest, en vroeg welke toets ik moest gebruiken om de code te ontgrendelen. Meneer zei dat het niet de bedoeling was dat ik elke keer naar de shop kwam of bellen om dingen te vragen, dat ik maar op Google moest gaan zoeken. Hij was niet van plan om mij een antwoord te geven op mijn vraag. Dit zei hij herhaaldelijk. Hij zei dat hij weer van zijn baas de opdracht heeft gekregen dat zij zich niet lang met klanten bezig mocht houden. Ik legde uit dat ik het fijner vond om persoonlijk uitleg te krijgen en dat ik het moet zien welke handelingen verricht moeten worden, wil ik het snappen. Dat ik moeite heb met het lezen van de handleiding. Hij zei nadrukkelijk dat ik toch maar de handleiding moest gaan lezen en hij geen antwoord op mijn vraag wilde geven. Ik hoefde ook niet weer naar de shop te komen. Ik zei oke en hing op.Direct daarna werd ik terug gebeld door de baas die boos door de telefoon klonk dat ik volgens hem zomaar had opgehangen. Voor ik iets kon zeggen hing hij zelf de telefoon op. Ik ben daarna naar de concurrent gegaan, die mij uw shop aanraadde, om te vragen hoe ik de code moest ontgrendelen. Bij het invoeren na de code moest de toets “Ger.” die onderaan rechts in het hoekje staat gebruikt worden om de code te ontgrendelen. En ook dat staat niet vermeld in de handleiding.
Ik heb op uw site gekeken en vond de volgende citaten:
De franchisenemer richt zich op het geven van professioneel , deskundig advies en het verlenen van uitstekende service.
Ons motto:”service en tevredenheid van de klant staan voorop”
Ik, als 56 jarige vrouw, kan niet zeggen dat dit mijn ervaring is. Het is jammer dat dit zo is gelopen. Ik ben nu verplicht om naar een andere shop te gaan, voor het geval ik iets wil weten.
Ik vind het triest voor de 2 jonge medewerkers die daar hun uiterste best doen om de klant tevreden te houden, goede tekst en uitleg willen geven, maar die abrupt worden onderbroken en vernederd worden door hun baas in het bijzijn van klanten. Zoals ik het kan zien gaan zij gebukt door het onbeschofte regime die de man uitvoert op zijn personeel. Die man heeft geen uitstraling en geen charisma naar klanten toe en is zeker niet klantvriendelijk.

Priscilla Aluy

Dat die persoon meer klantgericht is en zijn personeel nit in ht bijzijn van klanten naar beneden haalt.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GSM Shop

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GSM Shop nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouw Aluy