Klacht: gruwelijke overlast

op 25 mei 2017 over Airbnb in de categorie Hotels

Op het Gerard Douplein 3, 5 en 7 (Amsterdam) zit een pand, dat ligt op een binnenplaats en te bereiken is via een poort tussen het Gerard Douplein 1 (café Het Paardje) en het Grard Douplein 9 (café Mash). Het pand (smal) van drie verdiepingen is vijf jaar geleden verbouwd en daarna aan toeristen (Amerikaanse) verhuurd. Op het dak zit een terras, dat door de toeristen wordt gebruikt, omdat het pand zeer smal is en dit waarschijnlijk oncomfortabel is om in te bivakkeren. Het pand is dus eigenlijk gesitueerd in de binnentuinen van een groot woonblok.
Twee jaar lang is het pand geregeld verhuurd geweest, daarna een tweetal jaren niet en sinds vandaag zit het pand weer vol met voornamelijk jonge Amerikaanse toeristen, die vanaf 14.00 uur luid praten, alcohol drinken, geregeld muziek draaien. Dit zal ongetwijfeld tot vanavond laat doorgaan. Een zeer vervelende situatie. Enige jaren geleden bij dergelijk overlast heb ik geregeld naar de mensen toegeschreeuwd, die zich er niets van aan trekken. Ik heb er geen foto van genomen.

IK zie graag, dat dit tot een minimum gereduceerd wordt

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Airbnb

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Airbnb nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door cjj