Klacht: Groupon kan niet verzilverd worden

op 05 september 2016 over Groupon in de categorie Coupon Sites

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een Grouponvoucher kado gegeven aan mijn buurvrouw. Een diner voor 4 personen bij Yip Asian Cuisine De betreffende Groupon is onlangs duurder geworden en het restaurant wil blijkbaar de goedkopere diners niet meer geven. Nu beweerde Groupon dat mijn voucher voor 3 personen was en moest ik foto’s van de aankoop e-mai en van de Grouponvoucher sturen als bewijs dat het wel voor 4 personen was.Daarop zeiden ze dat het in orde was en dat hij inderdaad voor 4 personen was. Ik heb gereserveerd voor mijn buurvrouw en alles leek gelukkig na een hoop gedoe en hoofdpijn in orde. De volgende dag weld mijn reserv ering gecancelled en kreeg ik een email dat er een technische fout was gemaakt en dat mijn geld teruggestort was. Als mijn Groupon voor 3 personen was geweest klopte de prijs ook totaal niet. Die was inmiddels 44.95 geworden terwijl ik 41,25 betaald heb.
Dit is oplichting en het zich eenzijdig niet aan een koopovereenkomst houden met als smoes dat het een technische fout is. De fout kan ik niet ontdekken, want de prijzen waren in mei anders dan nu.
Hoe dit door Groupon afgehandeld wordt is schandalig. Zeker als mijn ongemak en stress over het beschamende en waardeloze verjaardagskado niet gecompenseerd wordt. Alleen een laffe terugbetaling.
Ik wil graag wat meer uitleg over de ‘technische fout’. Die krijg ik niet. Ze geven als antwoord dat de dealaanbieder de prijs bepaalt.

Gewenste Oplossing:

Ik zou tevreden zijn als ik mijn buurvrouw een gelijkwaardig diner voor 4 personen kan aanbieden of als mijn inspanningen en stress gecompenseerd wordt door Groupon.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Groupon

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Groupon in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Groupon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Groupon

Heeft op 06 september 2016 om 10:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Braam,

Vervelend om te vernemen dat u geen gebruik heeft kunnen maken van uw Groupon.

We hebben het voor u nagekeken en zien dat destijds de deal werd aangeboden voor 3 personen. Hieronder kunt u de opties bekijken die er werden aangeboden.

Kies uit 3 opties
€ 27,50 voor 6 gangen Japanese Dining-experience voor 2 personen (waarde € 67,40)
€ 41,25 voor 6 gangen Japanese Dining-experience voor 3 personen (waarde € 101,10)
€ 55 voor 6 gangen Japanese Dining-experience voor 4 personen (waarde € 134,80)

Deze deal is later gewijzigd naar 4 personen. Omdat de deal is gewijzigd zal de deal aanbieder uw voucher weigeren en dient u dan bij te betalen voor de 4e persoon.

Tot mijn spijt kunnen wij niets meer veranderen hieraan.

Voor het ongemak zijn wij bereid u een geste aan te bieden in de vorm van Groupon-credits. Indien u hiermee akkoord gaat ontvangt u in dit geval 5.00 credits, welke binnen één werkdag op uw account zichtbaar zijn. U kunt uw creditoverzicht bekijken op onze website via Mijn account > Mijn credits.

Credits kunt u inzetten bij een volgende aankoop op groupon.nl en deze zijn 12 maanden geldig. Tijdens het afrekenen van een groupon kunt u aanvinken dat het totaalbedrag met credits verrekend moet worden.

Graag hoor ik van u of u hiermee akkoord gaat en we hopen u binnenkort een leuke deal aan te bieden waarbij u de credits kunt inwisselen.

Met vriendelijke groet,

Groupon Customer Support

Alle klachten die gemeld zijn door Roselindab