Klacht: Groepsvervoer betaling ideal vanuit Belgie

op 09 september 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Graag wilde ik volgende week met 8 pers. per trein vanaf Eijsden naar Utrecht Centraal reizen (retourtickets)en vulde daarom een formulier online in om ‘groepstickets’ te boeken. Echter: de enige betalingsmogelijkheid dient te lopen via IDEAL. VISA of buitenlandse bankkaarten geven geen mogelijkheid om tickets online bij de NS te bestellen. IDEAL werkt niet met een buitenlandse bankkaart. Ik vind het discriminatoir en in strijd met de Eur. regelgeving dat ik geen betalingsmogelijkheid heb en dus uitgesloten ben van kortingen. Of ik nu bloemen of boeken bestel: nooit ondervind ik problemen omdat er meerdere opties worden gegeven om te betalen. Door dit tekort aan dienstverlening bij de NS loop ik een aanzienlijke korting mis (zonder korting, 8 x 45 euro=360 euro. Met een groepskaart via internet zou ik 65 euro betalen). Ook wordt er geen mogelijkheid geboden om dit op het station aan een loket of via een machine te kopen. Dit is absurd en
gaat lijnrecht in tegen alle beginselen van het vrij verkeer in de Europese Unie.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die dit overkomt zoals de NS klantenservice mij voorspiegelt. IDEAL verwijst naar de ING nl, ING verwijst naar de internetprovider, ING België (ik probeer te betalen met mijn belgische bankkaart) verwijst naar de NS. En dan ben ik terug bij af.
Graag deze keer een constructief antwoord van de NS.
Met vriendelijke groet, Carla Berghuis. Malmedy, België.

Gewenste Oplossing:

Ik ben helemaal tevreden als ik kaartjes kan kopen zoals iedere nl burger met een bankpas of met VISA. , contant aan een loket of op het station in een machine is ook goed. Ik snap dat het invullen van gegevens tijd vergt en daarom alleen online besteld kan worden. Maar dan niet het monopolie geven aan één betalingsmanier.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 03 oktober 2016 om 10:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste lezer,

Er is inmiddels contact opgenomen met de indiener van deze klacht. We hebben de klacht via onze reguliere kanalen opgepakt en beantwoord. Om deze reden ziet u de aangedragen oplossing hier niet terug. We begrijpen dat anderen mogelijk op zoek zijn naar een antwoord op dezelfde vraag of klacht. Mocht u eenzelfde vraag hebben of een klacht willen indienen, dan verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze Klantenservice zodat wij uw vragen alsnog kunnen beantwoorden.

Wij zijn dag en nacht te bereiken via Social Media (Twitter, Facebook) of via telefoonnummer 030-751 51 55. Tevens kunt u vragen per e-mail of brief indienen en via onze chat op www.ns.nl/klantenservice contact met ons opnemen. Daarnaast kunt u bij vragen terecht op ons serviceforum via www.forum.ns.nl.

Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door C.Berghuis