Klacht: ‘Gratis’ proefbox van Hellofresh

op 25 mei 2020 over HelloFresh in de categorie Vervoersbedrijven

‘ Gratis’ box bij HelloFresh

Van een vriendin kreeg ik een mail met daarin een aanbod van een HelloFresh box die ze aan een aantal vrienden mocht weggeven. Nou, leuk! Denk je . . . Want wat blijkt? Door het aanbod van een gratis Maaltijdbox is mijn account uit 2016 geheractiveerd, er werd mij een maaltijdbox bezorgd waarvan ik dacht dat hij gratis was, maar de dag erna werd er door HelloFresh een incasso van € 40,69 van mijn Betaalrekening gehaald zonder dat ik hiervoor akkoord had gegeven.
Slechte klantenservice die alleen via messenger van Facebook te bereiken is of via mail en er alleen op gericht is, je te wijzen op je betaalplicht. Blijkbaar had ik in 2016 al een keer kennisgemaakt met een box van HelloFresh, wat inhoudt dat dat 4 jaar later dus niet meer kan. Ondanks dat ze dus je gegevens bewaren, word je dat dus niet verteld op het moment dat je je gratis box bestelt! Het is een zeer misleidende aktie om op slinkse wijze aan klanten te komen en geld binnen te slepen. Ik ga dit tot op de bodem uitzoeken en wil iedereen voor deze praktijken van HelloFresh waarschuwen!

Ik wil mijn gegevens voor altijd verwijderd hebben bij HelloFresh en uiteraard wil ik die €40,69 niet betalen!
Daarbij vind ik het de plicht van Hellofresh om mensen die denken dat ze een gratis box bestellen duidelijk te waarschuwen op het moment van bestellen dat het dus niet gratis is en welk bedrag ervan hun rekening wordt afgehouden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar HelloFresh over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door HelloFresh in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat HelloFresh een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

HelloFresh

Heeft op 28 mei 2020 om 16:01 geantwoord

Beste Regina,

Je kunt inderdaad maar één keer gebruik maken van een korting om onze box uit te proberen. In de e-mail staat in de kortingsvoorwaarden dat dit alleen geldig is voor nieuwe klanten. Door de e-mail die je van je vriendin hebt ontvangen, heractiveer je niet meteen je lidmaatschap. Dit doe je zelf in je account door op 'heractiveren' te klikken. Dan plannen wij weer een box in op je bestaande lidmaatschap. Bij het aanpassen van je maaltijden in het weekmenu zie je dan de kosten van deze box terug. Ik kan er niet voor zorgen dat je niet hoeft te betalen voor deze box. Maar als het openstaande bedrag voldaan is, kunnen we natuurlijk je gegevens verwijderen.

We zijn niet alleen via Facebook messenger bereikbaar. Je kunt ons ook telefonisch bereiken op: 31 (0) 20 760 2014, via Whatsapp op 31 2026 24446 of via de chatservice op onze site. Voor de verwijdering van je gegevens, kun je na de betaling via een van onze kanalen contact opnemen.

Groeten,
Sharon

Heeft op 28 mei 2020 om 17:58 geantwoord

Dit is geen oplossing, dit is gewoon om het probleem heen praten en ontkennen dat de site vreselijk onduidelijk is, er nergens duidelijk gecommuniceerd wordt dat je moet betalen, de chatfunctie niet werkt omdat er een computer achter zit en geen persoon, op de site geen telefoonnummer te vinden is, dus ook geen persoonlijk contact mogelijk. Het is gewoon ‘kleine-lettertjes-politiek’ om zoveel mogelijk boxen te verkopen. Waardeloos! En ik ben niet de enige! Het regent klachten over deze manier van werken! Schandalig dat HelloFresh hier zo laconiek mee omgaat!

Alle klachten die gemeld zijn door Reginabmw