Klacht: Gratis box en meteen vast aan abonnement. Agressieve verkoop en oplichting.

MRM2020 op 14 maart 2021 over HelloFresh in de categorie Maaltijdbezorging

Via een vriendin had ik een gratis box gekregen. Ik was niet tevreden over de inhoud dus heb ik dit direct per e-mail doorgegeven aan Hellofresh en ook dat ik geen verdere boxen meer wil ontvangen.

Gisteren een sms bericht dat vandaag de volgende box zou komen.
30 minuten gebeld, de verbinding werd steeds meteen verbroken Op hun website nergens antwoorden te vinden op je vraag. Per chat (met een soort robot) ook weer geen antwoord op mijn vraag maar wel recepten en dat het bedrijf niet per e-mail bereikbaar is! Een bedrijf dat communicatie onmogelijk maakt … wat voor bedrijf is dit??

Ik wens GEEN abonnement of verdere boxen en ga ook niet voor de ongevraagde box betalen.

En dat ze duidelijk vermelden dat je aan een abonnement vastzit als je een gratis box neemt en ook het opzeggen makkelijker maken.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar HelloFresh over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door HelloFresh in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat HelloFresh een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

HelloFresh

Heeft op 15 maart 2021 om 14:56 geantwoord

Hi Michelle,

Bedankt voor je bericht. Wij communiceren zo duidelijk mogelijk dat het om een flexibel lidmaatschap gaat die je zelf beheert in jouw online account. Het staat er onder de bestelknop die je hebt aangeklikt je gaat hiermee een flexibel, wekelijks opzegbaar lidmaatschap aan.

In jouw eerste box zit tevens een welkomsboekje dat het gehele concept van HelloFresh nog eens duidelijk toelicht. Het is ook terug te lezen op verschillende pagina's van de website en onze apps. Ook vindt je op onze website onder 'Hoe het werkt' meer informatie. Wil je nog meer informatie?
Ik vind het dan ook jammer dat het alsnog niet duidelijk voor je was!

De deadline voor het opzeggen of andere wijzigingen is belangrijk als je geen volgende box wil ontvangen. Hierna kunnen we dan helaas niks meer voor je doen, omdat de box dan al is besteld. Dan doen wij de boodschappen en plannen we de route. Als jij de box daarna annuleert hebben we de nodige kosten hiervoor gemaakt en kunnen we dus niet meer het bedrag kwijtschelden.

Hierin kan ik dan helaas ook niks voor je betekenen! Wij gebruiken ons e-mailkanaal niet meer als contactkanaal inderdaad. Mocht je dus nog vragen hebben, kan je ons het beste een bericht sturen via whatsapp op 31 2026 24446 of je kan ons bellen op 020 760 2014.

Groet,
Marieke