Klacht: graag meer uniforme instructie aan chauffeurs van bus 57 en meer bussen

op 17 juli 2012 over GVB in de categorie Openbaar Vervoer

vandaag was de tweede dag dat ik als alternatief voor de metro Reigersbos, de bus moest nemen. Na mijn ervaring gisteren kwam ik om 7 58 uur aan bij de schoonhovendreef en zag de bus wegrijden. Vervolgens heb ik 14 minuten moeten wachten op de bus die al vol aankwam. Alleen de voordeur ging open (gisteren alle deuren), het instappen duurt lang. Vervolgens een stop bij halte Reigersbos waar het instappen door de ene deur wel 3 minuten duurde. De chauffeur scheurde ( trouwens net als de chauffeur van busnr. 329 gisteren om 17.40 H’drecht-Reigersbos)door de bochten (zijn er veel) en staande mensen moeten zich op alle manieren staande zien te houden. Het wachten is op de eerste valpartij moet ik helaas na twee dagen constateren.

- Meer dan 1 bus in de 10 minuten als alternatief voor de lijnen 50 en 54, bij voorkeur elke 5 minuten!!
- passagiers in laten stappen via alle deuren
- voorkomen dat het hele gangpad vol staat met passagiers
- chauffeurs instrueren vooral in de bochten niet te scheuren en hun snelheid te vergroten.
- ik heb de jaren van de sluiting van de metro tussen Amstelstation en Weesperplein 5 dagen in de week nooit als een ramp ervaren maar deze twee dagen waren dat dus wel en ook al ging ik 15 minuten eerder van huis. ik kwam ook vandaag weer 20 minuten te laat. Graag uw actie hierop.

Alle klachten die gemeld zijn door dorothebaayen