Klacht: dubbele onterechte incassokosten door niet samenvoegen dossiers

jj77 op 10 april 2015 over Gothia in de categorie Incassobureaus

Naar aanleiding van mijn aanvraag om dossiers te koppelen krijg ik als antwoord van gothia:
“Zoals aangegeven in onze mails is er GEEN samenvoeging mogelijk. Het zijn 2 aparte dossiers van 2 verschillende accounts bij Esprit (F12181882 en F12050088) en de incassokosten blijven per dossier gehandhaafd. Het door u betaalde bedrag zal worden geboekt op het door u vermelde dossiernummer. Indien u slechts op 1 dossiers betalingen verricht, zullen wij het andere openstaande dossier binnenkort doorzetten aan onze deurwaarder.”

Tevens na contact van opdrachtgever esprit kreeg ik het antwoord:
” Zodra u de schrijfwijze van uw persoonlijke gegevens of uw adres wijzigt, ontvangt u een nieuw klantnummer voor de Esprit online shop. Dit heeft geen invloed op uw Esprit Friends-kaart of uw Esprit Friends-nummer.

Deze klantnummers zijn bij ons in het systeem al gekoppelt.

Hartelijke groeten,
Amelia Heinze
Esprit Team”

Nu is de gehele vordering betaald met eenmalige incasso kosten. Rekent Gothia BV alsnog 40 euro. Het betreft 3 bestellingen
2 daarvan zijn op 17 & 30 oktober 2014 geleverd en een op 20 oktober 2014 die een ander klantnummer bevat.
Aangezien bij de twee vorderingen wel samenvoeging mogelijk was verklaart dat de 3e van 20 oktober alleen niet is samengevoegd op grond van het feit dat die vordering een ander klantnummer bevatte.
Nu berekent Gothia 2 x 40 euro voor beide klantnummer terwijl ik bij hun opdrachtgever als een klant bekend sta. Dus koppelen van klantnummers bij opdrachtgever esprit kan wel maar bij Gothia niet??!!! Pure oplichting!!

Esprit heeft bevestigd dat beide klantnummers gekoppeld zijn, gothia heeft de twee vorderingen gekoppeld maar wil de vordering die een ander klantnummer heeft niet koppelen die in de tussenliggende periode is ontstaan van de andere 2 vorderingen.
Nu is alles afbetaald (volledige vordering, 1x incassokosten en rente) en krijg ik alsnog een antwoord:
“In de afgelopen periode hebben wij u diverse malen per brief, email en/of telefoon op de hoogte gesteld van een openstaande vordering welke wij namens onze bovengenoemde opdrachtgever trachten te incasseren.

Tot onze spijt hebben wij tot op heden geen betaling ontvangen.

Gezien bovenstaande is uw dossier inmiddels overgedragen aan onze juridische afdeling, welke momenteel uw dossier aan het voorbereiden is op de start van een gerechtelijke procedure.

U kunt deze procedure voorkomen door uiterlijk binnen 5 dagen na heden het volledige openstaande bedrag ad EUR 39,19 te voldoen.

Indien het bedrag niet uiterlijk 19 april 2015 is bijgeschreven op onze rekening zullen wij het dossier direct doorsturen aan onze gerechtsdeurwaarder en zullen alle hiermee gemoeide gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten voor uw rekening komen.”

Ik heb meer dan 30 e-mails verstuurd naar gothia met ook de mededeling die ik van esprit heb ontvangen maar Gothia vindt dat ik alsnog 80 euro moet betalen en geen 40 aan kosten. Dit is echt oplichting en mag niet volgens de wet. Ik heb alle bewijzen dat alle 3 bestellingen naar 1 adres zijn gekomen met dezelfde naam en adres.
graag zsm een oplossing voor deze waanzin..

graag dossier afsluiten en geen dubbele kosten rekenen volledige vordering incl eenmalige 40 euro incassokosten en rente is al betaald

9 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gothia

9 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gothia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door