Mijn Klacht:
Het eerste contact met de buitendienst medewerker ging prima, ik heb dan ook dan ook op 18 januari 2016 de opdrachtbevestiging getekend. Op 1 februari is de offerte bij de hypotheekverstrekker aangevraagd en na wat vertraging is de hypotheekofferte op 11 maart is de getekende offerte teruggestuurd. De geplande datum om de hypotheekakte te laten passeren is gesteld op 28 april 2016. Toen echter de buitendienst medewerker bij Goedkope Hypotheken vertrok begon de ellende en de echte vertraging. Ik kreeg te maken met binnendienstmedewerkers die bitter weinig weten en allerlei zaken vergeten op te vragen. Na diverse escalaties en soms dagelijke bellen vanuit mijn kant is het uiteindelijk gelukt om 24 juni 2016 het dossier bij de notaris te laten passeren.
Daarna heb ik een klacht en claim voor de vertraging (die mij feitelijk geld gekost heeft) bij Goedkope Hypotheken neergelegd. De reactie daarop was uitermate teleurstellend: uit onze administratie blijkt dat wij ons ruimschoots hebben ingezet om het dossier zo snel als mogelijk te laten passeren.
Mijn interpretatie van ruimschoots voldoende inzet is toch anders
Gewenste Oplossing:
Goedkope Hypotheken moet erkennen dat de vertraging voor een belangrijk deel aan hun te wijten is. Het gaat me al lang niet meer om de financiële genoegdoening maar het principe dat een klacht op deze manier terzijde geschoven wordt vind ik onterecht en stuitend.
